1

Hej
Jag ska byta trösklar till min T3:a på vänster sida, och funderar på vad jag ska köpa. Kvalitet på den första av de nedanstående verkar bättre, dessutom så blir det en riktig skarv ovan den lägre tröskeln. problemet är att jag även behöver byta plåten ett par centimeter även över skarven, då ser jag två alternativ.

1. Köpa den första av nedanstående och sedan få en plåt bockad för att sitta över….kan det bli bra, jag har inte hittat den som ekonomiplåt.
http://se.oberschlachter.com/shop/index … t_id=70801

2. Köpa nedanstående, med fejad skarv, och dessutom från Klokkerholm, erfarenhet från ett dylikt byte och kvalitet på plåten.
http://se.oberschlachter.com/shop/index … t_id=70717

tacksam för att ta del av era erfarenheter

2

Jag (eller svärfar) tänker köra med alt 1 men tröskel från TK-carparts och sedan göra en egen plåt ovanför. Jag vill ha en riktig skarv där.
https://www.tk-carparts.de/article/4066 … links.html
Formen på sidan är ganska rak så man borde kunna få till den övre plåten hyfsta enkelt.
Tröskelbiten var väldigt fin och välgjord men har inte kollat passformen helt ännu. Nu är det väl mest längden som är viktig om man rensar upp helt där.

3

Hej,

@Harry
Den dar är samma som våran!   TK säljer detta under sitt eget namn!

//Erwin

4

Vad bra, ringer er nästa gång.

5

Hur mår insidan av tröskeln?

6

Nedåt fin, vid skarven in mot golvet sämre, det behövs läggas i lite ny plåt, ca. 5 cm. Isolering i bussen, frigolit kan nog ha bidragit till rostangreppet just där.

7

OK. Tänk på att innersillarna är tjock plåt, ingen karossplåt.
Frigoliten spelar ingen större roll, det är rostkyddet som är viktigt.

8 Senaste redigerad av gusten (2014-11-22 19:34:16)

Tack, Innertrösklarna är inte skadade, bara lite in på golvet.