1

Vi vill naturligtvis att boxerville.se ska bli så bra som möjligt. Vi har lånat en hel del från andra forum - dels för att dessa lösningar var riktigt bra och genomtänkta men också för att folk verkar ha vant sig vid just den "stilen". Men förslag på förbättringar är alltid välkomna, så posta gärna sådana här eller maila till [email protected]. Tack!

"Daddy Cool"

2 Senaste redigerad av Kuus (2011-01-18 14:49:46)

Kanske en Presentationstråd, kanske inte behövs men det dyker alltid upp lite nytt folk.
MVH kuus

3

Taget! Fixar på en gång. Tack!

"Daddy Cool"

4

Jag har en fråga.
Det är ingen förbättring, mer en förtydling ICQ/ab

Var ska man lägga sina projekttrådar?
I "projektkategorin" eller under respektive kategori(typ1, typ2 osv)?

Jag fattade inte det på MB heller ICQ/ab

Personligen så tycker jag det är trevligare att lägga i respektive forum. Då blir det lättare om man tex vill kolla på ghia renorveringar.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

5

Hur går tankegångarna kring möjligheten att ladda upp bilder direkt i inläggen i trådarna?

Jag och Demian diskuterade detta och Aircoolers/SCLF har numera den funktionen (max 1,4Mb per bild och 4 bilder per inlägg).
Supersmidigt för att enkelt hålla igång t.ex. en projekttråd utan att först behöva ladda upp bilden hos en host och länka och ha sig...

Mig veterligen finns det inget annat forum än ovanstående som har detta och jag är övertygad om att det skulle tas emot väl av samtliga användare.

Är man rädd för utrymmets skull så skulle man kunna begränsa storleken (i Mb) på bilderna som laddas upp. Ingen är väl glad åt att titta på bilder i råformat och som är så stora (i pixlar) att man bara ser ena hörnet och man får sitta och scrolla ihjäl sig.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

6

Hej!

Jag startade ju också ett forum nu i dagarna efter att meanbugs håller på med bäbisfasoner. Men eftersom jag inte är ute efter att konkurera med andra forum utan jag vill att det ska finnas ett liknande mb forum igen. Så jag lägger mitt forum på is ett tag och skickar mina medlemmar hit istället då detta forumet verkar bli superbra!!!!

Men jag har några ideér.

1. Jag tycker ni ska göra en kategori som heter "Babbel/offtopic" och en som heter "Bilder & Film). För det kan vara roligt att sitta och kolla genom bildtrådar men kan bli lite jobbigt om det kommer en massa babbel/offtopic trådar i det forumet. Alltså skilja på babbel och bilder/film

2. Sen kanske man kan ha en kategori under Annonser som heter "Tjänster". Där kan man skriva om man det är någon som kan ta åt sig att korta en framvagn, någon som kan ta åt sig en motorrenovering eller om nån kan hämta/ta med en bil om man inte kan det själv. Ja ni fattar ICQ/ad

Jag kommer iaf att hänga på detta forumet och jag säger som andra sagt att det är härligt med ett oberoende forum!!

7

Det hade varit schysst om man kunde ladda upp typ cadfiler eller liknande till forumet så att andra kan ladda ner genom detta forum. Men det kanske slukar för mycket bandbredd ?

8

sotterman: Bra input, tackar! Har precis delat upp bilderna och babblet till 2 olika forum, men de "bor" fortfarande under Allmänt-kategorin. La också in ett nytt forum under Annonser-kategorin som fick heta "Tjänster & jobb". Jag tänkte att man kanske t.o.m. kan tipsa om "riktiga" jobb: Nån som känner nån som känner nån - ofta delegeras ju jobb via tips, rekommendationer och bekanta. Tack för din input!

Peter S, Franke: Ja, det där med bilderna / CAD vore klart intressant. Ska undersöka hur det skulle kunna funka.

lasslo: Det där med projekten ja... Det verkar vara 2 läger. Vad tycker ni andra?

Tack för er input!

"Daddy Cool"

9

Det här blir ju bara bättre och bättre, hinner inte ens komma med egna förslag förrän nån annan föreslagit och Goopher fixat...! ICQ/ab

När det kommer till projekttrådar tycker ja dom skall vara under projekt och inte under bilkategorierna!
Kanske lägga upp en röstning så får majoriteten bestämma?

Buy the ticket, take the ride... - HST

10

Löf skrev:

Det här blir ju bara bättre och bättre, hinner inte ens komma med egna förslag förrän nån annan föreslagit och Goopher fixat...! ICQ/ab

När det kommer till projekttrådar tycker ja dom skall vara under projekt och inte under bilkategorierna!
Kanske lägga upp en röstning så får majoriteten bestämma?

Jag håller med här. Tycker också projekt ska vara under just projekt. Jag är intresserad av alla projekt oavsett modell, och oftast ser man ju på rubriken på trådarna vad det är för modeller det gäller...

11

Men vad fan, då kör vi en omröstning tycker jag. Democracy above all! Surfa in här:

http://www.boxerville.se/poll.html

Rösta allt vad ni orkar så får vi se vad ni tycker. Vi stänger omröstningen måndag 24/10. Tack för er medverkan!

"Daddy Cool"

12

Märkte en sak nu, när man tryckte på en länk så öppnades den i samma fönster, skulle det gå att få så att länkarna öppnades i ett nytt fönster så att man fortfarande kan vara kvar på boxerville i det första fönstret ICQ/ad

13

sotterman skrev:

Märkte en sak nu, när man tryckte på en länk så öppnades den i samma fönster, skulle det gå att få så att länkarna öppnades i ett nytt fönster så att man fortfarande kan vara kvar på boxerville i det första fönstret ICQ/ad

Noterat. Själv är jag sedan år av Internetmissbruk "programmerad" att alltid högerklicka och välja "öppna i ny flik". Ska kolla med min hacker hur pass mkt jobb det är. Tack!

"Daddy Cool"

14

sotterman skrev:

Annars är det bara att hålla nere 'Ctrl' tangenten på ditt eminenta tangentbord samtidigt som du klickar med vänster musknapp på länken så öppnas den i en ny flik/tab/eller va de nu heter. ICQ/ab

15

Löf skrev:
sotterman skrev:

Annars är det bara att hålla nere 'Ctrl' tangenten på ditt eminenta tangentbord samtidigt som du klickar med vänster musknapp på länken så öppnas den i en ny flik/tab/eller va de nu heter. ICQ/ab

'
Då måste man ju ställa ner kaffekoppen ICQ/ad

16

På kategorin "Typ3, Karman Ghia, 181, Porsche..." stavar ni Karmann med ett n ICQ/ab
Det hade kanske varit en föbättring att stava rätt ICQ/ab

Lite drygt kanske, men dryg får man väl vara här ICQ/ad

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

17

sotterman skrev:
Löf skrev:
sotterman skrev:

'

Jomen, du vet väl att du har en sån kaffekoppshållare på datorn...?! på framsidan om du har en sån stor burk och på sidan om det är en bärbar, trycker bara på en knapp så kommer det ut en sån kaffekoppshållare... ICQ/ag

18

Det skulle vara bra med en Indexknapp längs ner på sidorna åxå.

19

Löf skrev:
sotterman skrev:
Löf skrev:

'

Jomen, du vet väl att du har en sån kaffekoppshållare på datorn...?! på framsidan om du har en sån stor burk och på sidan om det är en bärbar, trycker bara på en knapp så kommer det ut en sån kaffekoppshållare... ICQ/ag

Haha...va dä det dä va till för? Då kan jag sluta att försöka steka våfflor i där då ICQ/ad

20

Hmmm....för mycket redbull fick mig att tänka på en sak. Hur fungerar det med appar till Iphones? Kanske skulle slå på stort och göra forumet så man kan ladda ner det som en app? Någon programeringskunnig borde kunna programmera lite ICQ/ad Har ju ingen aning om hur det där funkar då...men en galen idé ICQ/ad

21

sotterman skrev:

Hmmm....för mycket redbull fick mig att tänka på en sak. Hur fungerar det med appar till Iphones? Kanske skulle slå på stort och göra forumet så man kan ladda ner det som en app? Någon programeringskunnig borde kunna programmera lite ICQ/ad Har ju ingen aning om hur det där funkar då...men en galen idé ICQ/ad

Typ så det funkar i tapatalk? Vore grymt nice men säkert en del jobb.

Sanningen kan göra ont men det gör även ett slagskott med puck rakt på pungen.

22

Släng upp ett Chassie/Drivlina sektion ICQ/ab Där man kan snacka sänkning. Eller kör ni allt under motor växellåda sektionen? ICQ/ab

Faster, Faster until the thrill of speed overcomes the fear of death.

23

Fredriktak skrev:

Släng upp ett Chassie/Drivlina sektion ICQ/ab Där man kan snacka sänkning. Eller kör ni allt under motor växellåda sektionen? ICQ/ab

Sänkning är så individuell för varje modell, så jag tror man för störst chans att få ett svar om man frågar under sin modell.

Motor och växellåda är ju i princip lika för alla modeller, så därför är det en avdelning.

24

Fredriktak:

Som jag tolkar det så gäller den delen för allt mekansikt, så enligt min tolkning så gäller det på framvagn/sänkning oxå.

Kolla Bugpepole där tror jag dom har nån stickey angående sänkning.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

25

Kanske ett i-landsproblem ... men det känns som om jag sitter och kisar med ögonen eftersom forumet är så vitt?!

Jag har ställt ner ljusstyrkan på skärmen (iMac) men då jag öppnar www.thesamba.com ,som också är ganska vit, får jag öka ljusstyrkan igen?

Ånglås är ett annat ord för glasspaus!
In America you drive on the parkway and park on the driveway...