1

Min kära vw får inget bränsle!
Det är en 82as pickup som en gång i tiden haft en luftkyld insprutarmotor men som senare blivit utbytt mot en luftkyld förgasarmotor. Har ingen aning om årgång på den.
Har hittat ledningar och slangar som inte är inkopplad längre. Följer man 1 slang från tanken så går den igenom ett universalfilter och vidare till det på bilden. Min fråga är du hur fåsiken den drivs. Det kan enligt min mening inte vara något annat än en mekanisk bränslepump?
det finns 3 slanganslutningar varvid 1 går ut i friska luften. Vad är det för något? De andra går från tank och den sista till motor.

Ska ta och blåsa ur bränsleledningen med tryckluft och se om det blir något bättre av det. Men vad gör jag sedan? Vart hittar jag en ny pump om det är den som felar?

Detta är fotat rakt underifrån.
http://farm6.static.flickr.com/5191/5820644935_ff01391040_b.jpg

Mod ä va den fege ta te när´n int törs

2 Senaste redigerad av alidhojd (2011-06-11 16:06:30)

här kan du ladda ner workshop manual!

http://megaupload.com/?d=M419BUT0

Nils, umeå


orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil

3

grop skrev:

Min kära vw får inget bränsle!
Det är en 82as pickup som en gång i tiden haft en luftkyld insprutarmotor men som senare blivit utbytt mot en luftkyld förgasarmotor. Har ingen aning om årgång på den.
Har hittat ledningar och slangar som inte är inkopplad längre. Följer man 1 slang från tanken så går den igenom ett universalfilter och vidare till det på bilden. Min fråga är du hur fåsiken den drivs. Det kan enligt min mening inte vara något annat än en mekanisk bränslepump?
det finns 3 slanganslutningar varvid 1 går ut i friska luften. Vad är det för något? De andra går från tank och den sista till motor.

Ska ta och blåsa ur bränsleledningen med tryckluft och se om det blir något bättre av det. Men vad gör jag sedan? Vart hittar jag en ny pump om det är den som felar?

Detta är fotat rakt underifrån.
http://farm6.static.flickr.com/5191/5820644935_ff01391040_b.jpg

Det skulle vara lättare och se om det inte var så mycket skit på motorn
Är allt så skitit brukar man ha problem med det ena och andra
Du har inte funderat om att pumpen har sugit isig skit på undersidan på membramet så den slutar pumpa bränsle
Du kan börja med att göra rent HELA motorn
Bilden som du har tagit är rena skräcken hur det INTE skall se ut om man vill fel söka
//// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Nu är det så här att problemet är löst.
Eftersom jag fick hem bilen igår så har jag av naturliga själ inte hunnit göra ren bilen på undersidan.
Felet var skitenkelt så här i efterhand. Var helt enkelt en bränsleslang som läkte som en torpederad kajak. Kunde inte bygga upp vacuum helt enkelt. Men nu går pärlan!
Anslutningen som inte är ansluten till något, är den bara för atmosfärtryckets skull eller vad är den bra för?

Mod ä va den fege ta te när´n int törs