1

Hej, var på den lokala skroten (Köping) idag och fick se denna  ICQ/ag

Det är en IRS platta med BMW 700 kaross och skall ev ha gått på strippen för ca 10 år sedan med VW turbomotor. Detta enligt han som jobbade på skroten.

Nån som känner igen den och kan berätta mer om den?

//Morgan

Post's attachments

VWBMW.jpg, 125.04 kb, 980 x 551
VWBMW.jpg 125.04 kb, 299 downloads since 2014-11-17 

VWBMW1.jpg, 124.95 kb, 980 x 551
VWBMW1.jpg 124.95 kb, 289 downloads since 2014-11-17 

2

aldrig sett den men den var ball köp den  ICQ/af

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

3

Många gånger  får man höra någon som ska sälja något berätta att detta  är  en gammal racebil...bla...bla...Den har  kört  på Mantorp...  bla..bla... Den har  kört Stockholm Open...bla ...bla
Då ska Du ha i åtanke att många som kört både SO och  på "strippen" många gånger kanske "bara" vart utfylnadsbiler- dvs de vill prova på.
Inget fel i det.Alla måste börja nånstans- men det  är inte alltid så hett som säljaren påstår

mv h R

4

BMW 700 är ju ingen vanlig bil heller.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

På facebook finns det diverse grupper som heter ---Svensk Street & Dragracing-- + olika årtionden

Lägg bilden i några grupper och fråga där, du lär få svar  ICQ/ab

Just building stuff in my own garage, when i want, how i want ...
Ford 32 bigblock airride roadster, Ford T27 Dragrace bigblock airride roadster, Chevy -57 convertible,
, Zundapp KS50 -70 osv
www.chevys.se

6

BMW 700 var ju en liten svansmotorbil på 60-talet (som liknade typ3, fast mindre).
Vad jag har för mig hade den en två-cylindrig luftkyld svansmotor, och jag köpte en gång varvräknare ifrån en sådan på skroten - 6V !

Man tycker att det kunde räckt att ersätta motorpaketet med VW, och sparat vikt - ungefär som vissa körde Fiat i USA på 60-talet med VW-drivlina?

Köp den och bygg en ball dragracingbil !?

7

Inget för mig, vill inte ha fler objekt...

Den står som sagt på Köpings Bildemontering http://www.kopingsbildemontering.se/ om nån är sugen på den.

//Morgan

8

På bakrutan står det "Dragracing Västerås" ???

9

Är en gammal V-ås bil. har suttit typ4 med turbo, tryckte genom dellorto 48or. reggad med vw motor och låda

VW typ1 1961  ????hp
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973  350hp

10

Ja, Robban hade den ett tag... Jag provade den o det var en djävel o gå...  ICQ/ag