1

Är det någon som har monterat trepunktsbälten i sin splittbuss,
Vad har ni använt för bälten och hur har ni gjort med fäst punkterna, särskilt de i stolparna, hur högt upp satte ni den.

Har ni några bilder vore det fint för lite inspiration!

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

2 Senaste redigerad av gusten (2014-11-16 21:14:22)

Hej Berg
Jag har gjort just detta för att åtminstone inte flyga ur bussen om nu oturen skulle vara framme, kanske gör det något .... Jag såg en smart idé på "thesamba" vilket jag inte hade sparat men efter lite sökande tror jag att det var denna tråden. Jag använde mig av det som de gjorde för att fixa ett fäste i b-stolpen för det övriga hade jag andra lösningar. Du är givetvis välkommen att komma förbi en sväng och titta. http://www.rescue912.com/spider/seatbelts/

3

Jag har ett trepunkt på passagerarplatsen...jag kör o tar ansvar för mej själv, men man kan ju inte tvinga medåkaren att ha samma deathwish.  ICQ/ad

Tog övre fästet från min gamla Volvo 460, finns en grop i stolpen där mutterstycket kan placeras, plåten runt det anpassade jag efter formen på stolpen o svetsade fast. Ett speciellt stag på båda nedre infästningarna gör att dom hamnar på en behaglig plats.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

4

La en låda in i hjulhusets baksida där jag dolde rullen, blev kalas.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

5 Senaste redigerad av Berg (2014-11-17 08:36:19)

Gusten, tack för länken, kommer jätte gärna och kikar när det börjar bli aktuellt,
men vad har ni använt fler bälten?

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21