Det händer lite då och då, I helgen har jag tagit ett ryck igen,
sista tvärbalken på plats, även golvet ditlagt, lite jag ska lappa på vänster sida i golvet men annars börjar det bli hyfsat klart.
Bakre balken bytt
Kunde inte hålla mig längre nu....
Framvagnen är nere och påbörjad, Vilket jädra kapande, ett antal kapskivor och lamellskivor senare börja d blir så man kan få ihop d iaf.
Dock kom det ut en plasmaskärare på Facebook som jag klippte och va och hämtade idag så nu blir d smidigare i fortsättningen iaf:)
Provmonterat lite ... Mkt roligare med sådant här..hehehe

Rören avstuckna enligt frankes tips, Ena 430 andra 358mm , Vilket resulterar i kortat 95mm..
ska nog ha ngn till svarva till grovytan på dom så dom blir lite jämnare, Samt få ut nållagrena.
blir beställning på sänkare och lite tätningar och skit imorgon:)
Även svärden är demonterade bak nu
Nu har det väl hänt lite till, lite roligare hålla på med framvagnen än svetsa rost..
snyggt 
Nice...den här.tråden ska följas 
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt
32 2014-10-27 09:47:37 Senaste redigerad av Ratrod (2014-10-27 09:52:04)
Kommer bli najs med den stommen
Beställt 40mm uppflyttade gavlar till min
Lär nog ångra d sen, så lika bra o satsa på ett par 175or med
steffo
Ser bra ut Robin !
Volvo Pv -53 Under uppbyggnad
A-Fords kupa -31 Daily driver
Ford Ranchwagon -55 Objekt
Ford Customline -55 Släden
Ja vi får hoppas det, borde gå åka rätt lagom lågt och bra
Ja det är värt varende krona faktiskt, mkt roligare med bra resultat sedan...
Tack Lowflyer på infon, missat den sidan helt och hållet. men det är england med lr?
Ja, det är England. De brukar ta 18 pund för att skicka plåtdelar, nästan oberoende av hur mycket man tar hem. Det tycker jag är rätt billigt med tanke på att det blev framskärmar, bakskärmar, trösklar ytter och inner plus lite annat krafs.
/Janne
Får kolla upp det då janne=)
Händer väl mer än vad det uppdateras... Var uppe och jobbade i Ludvika en sväng förra veckan och passade på hälsa på "franke"
Så han punktade ihop min framvagn så man vet man får allt rätt, Även helsvetsad och fått i nållagerna igen
Kommer bli bra detta!!
Har väl hänt lite till
Nya stötdämpare inhandlade av fredrik på forumet, kalas få lite höj sänkbart!

Känner jag får ta ett ryck imon och slipa lite svets lite överallt, så försbaskat tråkigt bara...haha
svetsade igen en jävla massa hål i stötfångaren fram..
Satt och tänkte på om man kanske skulle svetsat fast så man sluppig några skallar alls till fästena samt ändarna med och haft den helt slät,
Ngn som provat innan så man kan se bild? 
bytt innersidorna av fotstegen med fästena till stötfångaren mm, va lite pill men nu stämmer det bra

Börjat få ihop en hög som ska på blästring och pulverlack, Även dom blivande fälgarna , stötfångarna åker med där tänkte jag.
Ni som tubbar hur långt tubbar ni? kommer åka plåt men ifall man får för sig åka alu kanske man skulle tubba ut i dörrn med?
Släng gärna upp bild på hur ni tubbat så man får lite tips, är väl det som är på gång nu
Det händer grejer.. det e bra!!! 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Hur brett man tubbar, beror på hur kortad framvagnen är, och vilken bredd, och ofsett fälgarna har ,och däckens bredd och hur sänkt det är..
så med andra ord, skaffa fälgar och däck du vill använda.. montera i ride hight.. sen tubbar du.. det enda sättet att få det rätt från början..
Finns en viss Bay dubbelhytt uppåt landet, där tubbningen blev för liten för fälgarna..
liksom en Bay buss i skåne, där det fick förlängas ut en del i slutet för att få önskad funktion.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Håller på att tubba min 71a och jag har 17,8 cm uppflyttad Franke framvagn som är kortad 8cm och kommer att tubba hela vägen ut till där plåten börjar luta neråt (ca 1 cm från kanten)
Kräver stort ingrepp i dörren men när man gör det så är det lika bra att göra det ordentligt, tubbningen kommer att bli ca 6-8 cm på högsta stället, kommer att göra detta i en båge för att tillåta så mycket sittplats som möjligt eftersom jag är 190 lång
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Ja alltså grejen är ju jag ska åka kråkfötter split 15" plåtisar till börja med , men framöver kanske jag kommer vilka åka några Alu, va lite så jag tänkte.
Min framvagn är kortad runt 105mm så med den setup jag tänker åka nu är det ju säkert ingen fara , kommer även 145/65 så plats borde finnas...
Men då kanske man ska gå loss på dörren med innan man lackar ...
Finns många som knappt kan svänga runt utan att backa otaliga gånger
Har Mercedes 15" plåtisar med ET65 och 165/45 nu och jag har trots detta dålig svängradie, nu är planen att bussen ska rulla på 17" eller 18" Porsche fälgar i framtiden och då behövs det mycket plats
Ju lägre man åker ju mer plats behövs i hjulhusen och min är för tillfället så här hög 
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Mja tubba så långt ut du kan som michaelth och skåningen skriver... lite jobb med det
då dörrarna lär notchas ur... men du komme rnog inte ångra dig sen när det är klart...
för då har du inga problem att slänga på nästan vad du vill i ET dimension.
Jag tubbade för lite men för mycket för att jag lära "hacka" ur i dörrarna.... så
hade inte blivit nå mer jobb att ta typ 30mm till... nu får jag köra plåt tills jag hittar fälgar med höga ET mått. Typiskt ! 

Ang stötfångarna så helsvetsade jag min och svetsade även bultarna.
Ska se om jag hittar nån bild.
Pics:

Knackade in bucklor innan jag svetsade fast vagnsbultarna.
Bakstötisen min var eg alltför dålig för att rädda men jag gjorde ett försök.
Den är bucklig fortfarande men får duga så länge... 
//S
Då blir det nog fan att tubba så långt ut det går, lite sugen på några trevliga retro 17" ifall den blir för bekväm med detta... hehe.
tack helmut för bilderna, får se lite hur jag gör där men nu vet jag hur det ser ut iaf=)
Tog lite söndagsmys och börjar få dit fråntplåten och nu börjar d ju fasen se ut som en buss..

Även konstaterat att jag måste lägga iphonen ner för få bilderna bra... haha raketforskning
Det sitter en grov slang på 20mm cirkus innanför frontplåten lite åt förarsidans håll, vad är den till för?