Hej Hej Kristoffer heter jag, Har länge längtat tillbaks till veteranbilar och detta året gjorde jag slag i saken och köpte mig en typ 1a av årsmodell -73 det är en 1303S, den har 1600cc motorn. Bilen har gått i Sverige sedan den var ny 1973 och endast ägts av två stycken personer en 85 årig gammal dam och jag. Den är i fint skick och tar sig från A till B som den ska.

Första bilderna som togs på bilen, farsan är också med och inspekterar inför köpet 

Tyckte att motorutrymmet skulle fixas till lite så tog lite kamouflage tejp och budget stylade lite i sommras

Dessa bilderna är tagna i mitten av augusti och var väl det största hotet inför besiktningen, så det fick bli att ta fram stålborste och svets (då jag själv inte är så duktig på att svetsa så fick farsan det ärofyllda uppdraget) all creds till han för det!

Det är fantastiskt vad lite färg kan göra

Då jag var utomlands med tjejen under sista veckan av augusti så fick farsan äran att svetsa själv. Men för det besväret så blev han betalad med en tolvårig Jameson Wiskey från Irland, så han klagar nog inte 
Om vi hoppar lite från augusti till november så står bilen numera inne i garaget på grund av ett olje läckage, jag och min kompis lyckades att lokalisera läckan i oljekylaren och då stod det klart att det är det som blir vinter fixet detta året.

såhär ser det numera ut i motorutrymmet i garaget

här är läckaget.....
På det mera positiva planet så ger det mig lite tid som pedantisk att fixa till lite i motorutrymmet

och sedan på med lite färg 

Så nu återstår det ju bara att sätta tillbaka alla grejor igen, har faktiskt handlat lite godis till Bubblan med som var tanken att sätta på efter besiktning detta året. Men pågrund av läckaget och att jag studerar heltid med så hinner jag inte att hålla på så mycket i garaget som jag vill, men tanken är att dessa grejor ska vara på innan nästa sommar.

Det ni ser på bilden är ett luftfilter, nya fönster vevar, en quickshift, och ett brytarlöst tändsystem från pentronix 

Fick lite godis på posten igår med, så nu återstår det bara att riva den gamla oljekylaren och börja montera.
Stay tuned
//Kristoffer