1 2014-11-12 20:39:51 Senaste redigerad av digger520 (2014-11-12 20:41:22)
Jag fick precis ett sms från ägaren innan som var mkt besviken på digger520 då han lovade att inte sälja vidare utan renovera den
han kände sig väldigt lurad
(Detta är inte mina ord/åsikter)
1776cc/weber 36x2

Så funkar det idag. Den som ljuger värst, vinner. 
Ja men vi är väl inga domare i en rättegång heller. Det kan väl lika väl va gamla ägaren som ljuger eller?? Jag menar ingen vet väl vad dom har sagt sinsemellan när affären gjordes. Det viktiga här är väl fakta, alltså vad vi kan utgå ifrån, och det är väl att gamla ägaren sålde bilen för en summa han var nöjd med. Annars hade han väl inte sålt. Sen har ju den nye ägaren satt ut den igen för en högre summa men det innebär ju inte att han får det för den han kanske får sälja med förlust. När man inte vet nåt med säkerhet så tycker jag att man ska vara lite försiktig med vad man skriver på nätet. Detta är väl min personliga åsikt och jag tar ingens parti. Men som sagt rykten och förtal är jag så sjukt trött på. Vi är en liten kategori vwmänniskor som måste acceptera varandras olikheter. För när allt kommer till kritan så är det ju kärleken till Vw som håller oss samman.
Peter
Peter: detta är inte rykten eller påhitt eller liknande. Det va hans egna ord då han saknar medlemskap här Vad jag valde att lägga här är bara sanning och priset 35000kr lär inte gå med förlust om det ska bli sånt ståhej 
1776cc/weber 36x2

Bra skrivet Peter.
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
7 2014-11-13 21:54:30 Senaste redigerad av Edström (2014-11-13 22:28:20)
Nu tycker jag att alla som tjänat pengar någon gång på nån bilaffär räcker upp en hand...
jag kan börja!
Lycka till med försäljningen!
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
Då är det med andra ord du lill danne som skrivit till tidigare ägare och berättat om annonsen här på forumet om han nu inte var medlem själv!
Fick ett mycket konstigt samtal idag från tidigare ägaren som ville häva köpet då han kände sig lurad!
Jag frågade vad han mena och då svara han att han kunnat få så mycket mer för bilen än ja gav!
Men varför valde han isf att sälja? Det var ju inte så att ja tvinga honom eller?
Ringer du till bilhandlarn om han säljer bilen du lämnat i inbyte oxå då eller när du ser att du kunnat få mera?
Tycker det är sandlåde nivå att ringa upp folk o beklaga sig på det sättet!
Jag väljer väl ändå sj vad ja vill göra med MIN bil!
Trodde typ bara det var köparn som ringde o ville häva ett dåligt köp men man slutar aldrig att förvånas!
Säger bara den Svenska avundsjukan...
Ser inget fel att tjäna lite pengar??
Vi tycker olika. Det är inget fel i det . Felet vi kan göra är bli oense på grund av att vi tycker olika. Acceptera att vi inte tycker lika och gå vidare.
Nu mekar vi lite istället så bilarna blir klara till i sommar
Mango Klein -61, eh -68
Ibland blir man bara trött varför bry sig han vill sälja bussen så varför bråka. Om förra ägaren tycker han fått förlite hade han inte behövt sälja eller?
Nu kanske nuvarande ägare gjort ordning bilen......... Besiktat eller fyllt på luft i däcken, då är det ju inget ljug.
Gamla ägare kan sälja under marknadspris för att den nya ägaren är en hygglig kille som har hittat sin drömbil, och lovar att ta hand om och renovera upp säljarens älskade gamla buss.
Sånt kan vara mycket värt för en säljare av en trogen vän.
Om man sen hittar sin gamla vän på blocket några dagar senare, så är det helt normalt att bli förbannad och känna sig sviken & lurad, iaf i min värld..
Nu vet jag såklart inte om det gått till så här, så jag kastar ingen skugga nånstans.
Men jag vet att det hänt många gånger förut, då känner jag för säljaren som känner sig lurad, trots att vissa bara tycker att han är korkad..
Så jävla viktigt kan det väl inte vara med några tusenlappar?
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
vi är många som delar din åsikt Lasse
Mango Klein -61, eh -68
Jag har också tjänat någon krona på någon bilaffär
(Förlåt)
16 2014-11-14 08:53:34 Senaste redigerad av lill danne (2014-11-14 08:54:28)
http://www.blocket.se/alvsborg/Vw_Lateb … mp;amp;w=3
Och även här på forumet som vem som helst kan läsa och ta del av din annons
Vi har haft en del sms kontakt va även jag som la ut länken på annonsen på boxerville's Facebook sida
Men det ända man inte kan göra som ikke medlem är bara att kommentera och det bad han mej göra då han ej kunde själv då
1776cc/weber 36x2

Tycka vad man vill om sånt här beteende men detta gäller för annonser:
Respektera annonserna
Folk som postar annonser under de olika annonskategorierna är i 99% av fallen enbart intresserade antingen av att köpa eller sälja något. Onödiga inlägg, personliga åsikter kring objektet / varan som annonsen behandlar, offtopic-kommentarer och/eller påpekanden som inte hjälper köp eller försäljning undanbedes vänligt men bestämt.
Bättre du plockar bort denna annons GB så slipper vi tråkiga inlägg!
Har folk något att säga så finns mitt nr i annonsen på blocket så slipper vi smutsa ner detta forum// bobbis
Jag var och tittade på bussen igår och den är lätt värd 55000:-
Superfräsch invändigt. Den lilla ytrosten som är på bilen är knappt märkbar. Hade jag inte haft hela garaget fullt med bilar hade jag köpt den.
Vad är det för fel på svenskar egentligen. Bara för att man för en gång skull kan göra en bra affär så blir dom avundsjuka.
Vw Golf Cross country "Crome Edition" 1992
Vw T2 Westfalia 1972
Vw T3 Kombi Syncro 16" 1992
Var hos "bobbis" och köpte lite t3-delar och passade på att titta på baybussen. Mycket trevlig buss, men då det inte är en T3 så är det inget för mig.
Hur svårt är det att bli medlem på detta forum?
Kräver ju inte att man är NASA expert precis.
Har man sålt en bil så har man...