1

Vilka gatdäck är att föredra som inte kostar skjortan till min race-bubbla -54? Bilen är en ren racebil med flippfront. Den har standardlängd på drivaxlarna. Bilen kommer bara att köras någon enstaka gång per år, typ Bug-run. Därför vill jag inte lägga för stor "peng" på däck. Finns det någon som har erfarenhet och kan komma med förslag? Jag är även intresserad av typ Centerline fälgar med det stora bultmönstret. Tacksam för förslag och synpunkter, då jag är helt rookie på "raktframåka" 402 meter.
Ps. bättre beg. slicks kan nog funka också. Ds.
Med vänlig hälsning. Ingemar J.

2

Varför gatdäck på en dragbil?
Kör på slicks. Lövens har bra priser och du skonar drivlinan mer. ICQ/ab

Mera känd som jb...

3 Senaste redigerad av mr.notchback (2014-11-14 09:05:34)

JBlom skrev:

Varför gatdäck på en dragbil?
Kör på slicks. Lövens har bra priser och du skonar drivlinan mer. ICQ/ab

Tanken med att ha gatdäck var att det fanns två klasser. En för gatdäck, "mer moderat trimmat" och en för slicks, "mer extremt trimmat". Men nu är det kanske överladdat och inte överladdat? Tanken var också om det dyker upp en mer lokal tävling vill man inte åka i "värstingklassen" p.g.a slicks med min lilla motor.

4

Jag är med på vad du menar. MH Racemaster har ett 215/65-15 som många åker med på deras gatbilar. http://www.nitroz.se/arlanda/muscle.asp , MSS-016.  ICQ/ab

Mera känd som jb...

5

Det var länge sedan det var däcken som styrde klasserna på Bug Run.

MH 215/65-15 är framtaget för att passa VW map gummiblandning och stomme.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G