Fina ovalerna va 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Sidor Föregående 1 … 122 123 124 125 126 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Fina ovalerna va 
Två övergivna i Dalarna, sprang på dem under geocaching i området. 
En Fiat och en bil för Franke 
Splitbussen laddar för omkörning 
jag har ännu inte förstått om den ska fixas eller slaktas? 
mycket trevlig läsning 
jag har ännu inte förstått om den ska fixas eller slaktas?
Icke slaktas 
En t !

Dagens 
Ett alldeles för försenat återseende. Denna buss var jag och hustrun och tittade på under lingonplockning på 90-talet (Se bild nedan från min sajt och tagen, tror jag 1998).

Minnesbilderna från detta första besök blev allt mer förskönade och ju mer åren gick, ju bättre skick var det på bussen. Kanske den till och mer var värd att bärga?!
I somras, mitt under den värsta värmeböljan så tog jag mig i kragen och sökte upp bussen när vi var i stugan i Hälsingland. Det hade vuxit igen duktigt så den stig man följer för att hitta den gick knappt att skönja.
Hur som helst, efter att ha machetat mig fram så hittades den till sist. Vet ej om det var en kombination av dåligt minne, eller att åren gått fort och blivit många sedan jag tittade till den, men den var inte riktigt så bra som jag kom ihåg. Det känns som ett hopplöst objekt. Att taket är intryckt hade hade jag inget minne av, och det finns inte mycket som skulle kunna plockas på den heller. Möjligen bakstötfångaren för den satt märkligt nog kvar och såg inte så krokig heller. Jaja, det får bli nästa sommars uppdrag i sådana fall.
Dem verkar ligga bra där?

Dök på den här för ett tag sen,stått till sig bra
oval cirka 56-57 med pinne.
Dök på den här för ett tag sen,stått till sig bra
oval cirka 56-57 med pinne.
Hur häftigt är inte det där??
Resultatet av förra helgens "tipspromenad" strax utanför Norrköping.
Ett alldeles för försenat återseende. Denna buss var jag och hustrun och tittade på under lingonplockning på 90-talet (Se bild nedan från min sajt och tagen, tror jag 1998).
Minnesbilderna från detta första besök blev allt mer förskönade och ju mer åren gick, ju bättre skick var det på bussen. Kanske den till och mer var värd att bärga?!
I somras, mitt under den värsta värmeböljan så tog jag mig i kragen och sökte upp bussen när vi var i stugan i Hälsingland. Det hade vuxit igen duktigt så den stig man följer för att hitta den gick knappt att skönja.
Hur som helst, efter att ha machetat mig fram så hittades den till sist. Vet ej om det var en kombination av dåligt minne, eller att åren gått fort och blivit många sedan jag tittade till den, men den var inte riktigt så bra som jag kom ihåg. Det känns som ett hopplöst objekt. Att taket är intryckt hade hade jag inget minne av, och det finns inte mycket som skulle kunna plockas på den heller. Möjligen bakstötfångaren för den satt märkligt nog kvar och såg inte så krokig heller. Jaja, det får bli nästa sommars uppdrag i sådana fall.
En 60:a minsann
visste du om bubblan? eller var det ett vaket öga som såg något??
vad är planen med soltaksbubblan? eller skall bara ramen sparas??
Jag fick tips om den i våras. När det var dags att försöka få loss den hade bonden dumpat 40 balar ner på skrotgropen. Som tur var stack bubblan fram så det gick att gräva fram den. Så med elverk, tigersåg och motorsåg befriades taket från karossen. Det som låg ner i marken var för övrigt bara fragment kvar av. Ramen sparas till framtida projekt.
-52 soltaksbil som stått gömd i Blekingeskogen sedan 1968, tyvärr sopslut.
Jag ser på din avatar att du skrotat en lyxbuss på 80-talet och att du ångrar dig nu så här 25 år senare. Bärga den här soltaksspliten, så slipper du ångra dig om 25 år
Jag tycker att den ser räddningsbar ut 
Taket ser iaf klart räddningsbart ut 
Fråga om du får kapa ur taket så köper jag det 
Tyvärr så ansåg jag att bilen var för dålig för att rädda, den stod dåligt till, fick gå genom en tät granskog där det inte gick att ta sig fram med något större fordon. Hade behövt något att lyfta med, försökte dra loss den med en ATV modell större men den delade på sig istället
. Det fick bli tigersåget och rädda taket och lite till. Kan tänka mig att sälja taket för ett seriöst bud, bespara mig skambud...... PM eller ännu bättre maila [email protected] Jag vet att detta inte är en säljtråd så ingen budgivning i tråden.
Det sitter ett udda tändningslås på den, någon som känner igen det eller vet något?
Sidor Föregående 1 … 122 123 124 125 126 … 147 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Skrotsafari & vrak
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.