1

Tjo

Är på jakt efter en syncro buss.
PM gärna 1-2 bilder/pris eller tips

/M

2

Det var då snålt med tips! Frågade inte om 16" reimo buss ICQ/ae

3

Kolla med Hasse T3, han har väl några objekt?

4

Det blir sista utvägen ICQ/ag
Känns bättre för mig att köpa från någon som inte satt det i system att köpa-sälja vidare  ICQ/ab  no offence!

Men tack för tipset Harry!

5

om du ha tid och behöver inte köpa på en gång det är smart att titta på Blocket, KVD tradera varje dag... det dyckert objekt ganska ofta... men man måste vara ganska snabb, det finns många semi professionellt köpare... lycka till  ICQ/ab

54a soltak, 56 cab, 59a,  KG 71
Wesfalia Syncro 88a,
Porsche 912 66a, Porsche 912E 1976,
Medlem i VW Maffian, VWHK

6

untergang skrev:

Det blir sista utvägen ICQ/ag
Känns bättre för mig att köpa från någon som inte satt det i system att köpa-sälja vidare  ICQ/ab  no offence!

Men tack för tipset Harry!

Det är ju bra att du känner det så för då har jag ingen bil till salu

7

Hasse T3 skrev:

Det är ju bra att du känner det så för då har jag ingen bil till salu

Haha ja det var ju synd? eller vad skulle jag tycka?  Default/lol

Strunt samma, detta är ingen beef-tråd. Jag behöver en syncro-buss inför vintern. Punkt ICQ/ab

8

Jag har ett förslag........

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

9

Har du hittat någon buss?

Hils
Magnus

10

Tjena Baua, nej inte än! Verkar vara någon som köpt upp allt och skickat till Tyskland  Default/lol

Vad var ditt förslag Mogge?

11 Senaste redigerad av Dominique (2014-11-12 13:24:30)

Nu ska vi inte skylla allt på uppköparna, man får betala vad det kostar det hjälper absolut inte att ringa på en blocket syncro och pruta, bjud snarare högre istället om du vill ha bilen.

Söker du en bil här så hjälper att specificera vad man vill ha, en syncro buss vill alla ha, antal säte, skicka och vad du kan tänka betala och i vilket skick.

Eller så börjar du leta utanför Sveriges gränser, finns fina i både Tyskland och Finland.

Och du lär inte hitta en Syncro Buss på en vecka, det är inte en 244.

12

Dominique skrev:

Nu ska vi inte skylla allt på uppköparna, man får betala vad det kostar det hjälper absolut inte att ringa på en blocket syncro och pruta, bjud snarare högre istället om du vill ha bilen.

Söker du en bil här så hjälper att specificera vad man vill ha, en syncro buss vill alla ha, antal säte, skicka och vad du kan tänka betala och i vilket skick.

Eller så börjar du leta utanför Sveriges gränser, finns fina i både Tyskland och Finland.

Och du lär inte hitta en Syncro Buss på en vecka, det är inte en 244.

Tack för tipsen.

Rostfritt och besiktigat är det enda jag kräver.
Anledningen till att jag inte specificerade mig om själva bussen, är just pga utbudet. Det spelar alltså ingen roll om det är camping eller 9sitsare. Priset styr såklart vad som erbjuds på marknaden.

Jag har letat längre än en vecka också utomlands, det är bara här på boxerville som jag frågade så sent som förra veckan.

Ber om ursäkt om jag råkat trampa på några tår angående uppköpandet. Det är bara tråkigt att det sitter några få personer och köper upp "allt" på en redan skral marknad.

13 Senaste redigerad av syncro4wd (2014-11-12 15:45:20)

Hej,

https://www.facebook.com/Oberschlachter.se

En Syncro 16" , högre prisklass.
Stå i Finland
Mer information ta via mail eller PM

14

Hur mycket är högre prisklass?

Hils
Magnus

15

untergang skrev:

Det är bara tråkigt att det sitter några få personer och köper upp "allt" på en redan skral marknad.

Money talks.

16

feto skrev:
untergang skrev:

Det är bara tråkigt att det sitter några få personer och köper upp "allt" på en redan skral marknad.

Money talks.

Kallas kapitalism och den som inte trivs med det kan flytta till Nordkorea.

Förresten vet jag inte många företag som överlevt på att sälja billigare än vad dom köpt prylarna för, men du är väl en sån där människa som inte går o handlar på ICA heller för dom jävlarna tjänar ju pengar på dig.

17

feto skrev:

Money talks.

Så är det verkligen ICQ/ab

Hasse T3 skrev:

Förresten vet jag inte många företag som överlevt på att sälja billigare än vad dom köpt prylarna för, men du är väl en sån där människa som inte går o handlar på ICA heller för dom jävlarna tjänar ju pengar på dig.

Jag låter ditt sätt att svara tala för dig själv Hasse.
Men det är kul att du säger det där med företag. Jag vet inte hur många här som vet att du driver företag med att köpa/sälja t3s.
Kalla det var du vill. Fast du är bland de kunnigaste i Sverige på dessa fordon, tror jag att kärleken till pengar de genererar för dig, tagit över din kärleken till själva fordonet.

Nu är denna köpestråden förstörd. Tack för bidragen.
Vilken sur jäkla soppa T3 communityn verkar vara i Sverige..  ICQ/an
He'på er!

18

I många fall kan aklternativet till att "någon få person" köper bilen/bilarna vara att den går till återvinning.

19

de sägs att sarkasm är den lägsta formen av humor.  ICQ/ad

VW 77a camper
VW t3 Reimo 1986

20

untergang skrev:
feto skrev:

Money talks.

Så är det verkligen ICQ/ab

Hasse T3 skrev:

Jag låter ditt sätt att svara tala för dig själv Hasse.
Men det är kul att du säger det där med företag. Jag vet inte hur många här som vet att du driver företag med att köpa/sälja t3s.
Kalla det var du vill. Fast du är bland de kunnigaste i Sverige på dessa fordon, tror jag att kärleken till pengar de genererar för dig, tagit över din kärleken till själva fordonet.

Nu är denna köpestråden förstörd. Tack för bidragen.
Vilken sur jäkla soppa T3 communityn verkar vara i Sverige..  ICQ/an
He'på er!

Alla bilar man köper kommer man för eller senare sälja eller bli av med på annat vis.
Sen om man väljer att göra bra affärer och tjäna pengar på bilarna man omsätter är ju en annan femma.

Om du gör som du vill och Hasse gör som han vill med sina bilar så blir det nog bra.

21

Tiderna ändras jag minns när man fick betalt för att hämta T2/T3 bussar och folk gladeligen skänkte bort dom, idag kostar dom en del och hade jag börjat mitt bil hobby idag hade knappast det blivit en vw buss för inte fan har man råd med en 74bay när man är 18 år.

Själv har jag kört sönder bussar och skrotat väck bilar som man hade fått en bra summa för idag, men så är livet och man får acceptera det.

Inte fan surrar man för att Bildeve säljer bilar? se det som en tillgång att det finns folk som bor på blocket och offrar sin tid och troligen bor på ett skrotupplag för en dag kommer man behöva den där delen som inte finns på hyllan hemma och knappast i detaljhandeln och då kan man ringa tex Hasse och glatt köra vidare.

22 Senaste redigerad av untergang (2014-11-14 20:54:35)

Det blev ett jäkla fokus på Hasse i min köpestråd.  ICQ/an

Jag är med hur du tänker Dominique, jag värdesätter också alla de kunniga personerna som har en källare fylld med gamla grejer.
Sådana människor kommer det alltid att finnas och det är bra.

Sen sak som alla verkar hänga upp sig på.. jag har INGET problem med att folk tjänar lite pengar emellanåt.
Vem vill inte kunna sälja sin gamla bil och samtidigt känna sig nöjd?
Jag värdesätter bara en affär mellan en person som vill sälja sin bil för andra orsaker, mer än från en person som ivrigt ska ha allt allt allt bara för att tjäna pengar.
Men som Hasse själv sa, så är det att ha företag!
Så det är inte bara en "samlare". Det är en som gör det för pengarna. Tråkigt att ingen verkar veta om att han driver ett, men så är det när man inte varit öppen med vad man sysslar med.

Hörni. Jag ville köpa en syncrobuss. Kan vi bara sätta punkt med att jag INTE vill göra affärer med Hasse??
Jag VILL ju att det är skulle bli en trevlig hobby där jag kunde träffa andra som tyckte om bilarna. Inte pengarna!

23

Hej!
Du kommer hitta din Syncrobuss.
Gäller att vara snabb som fan och inte vela när tillfälle ges.
Tog ett tag innan jag hittade något som kändes rätt.
Just nu verkar det vara dåligt med bilar på Blocket, men skam den som ger sig.

En undran och ett önskemål till Hasse, om du driver ditt T3 intresse som ett företag, skulle det vara kul om du hade en hemsida med bilder på objekt och delar till salu. Skulle bli lite lättare för oss som är ute för att handla lite pryttlar. Du kanske redan har en hemsida, men jag vet inte vad ditt företag heter, så det blir svårt att komma in på sidan då.

Hils
Magnus