1

Någon som kör bubblasäten i sin buss? Passar de eller funkar det inte alls?
Kan man modda lite för att få de att passa.

Numera ägare till en bay-71

2

Lyfter tråden eftersom det är en intressant tanke, låg rygg och bra tillgång, någon som provat/har bilder på detta ? ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

3

Säten från vilken annan bil som helst passar nog bättre. Bubblastolen är ju väldigt hög med hög dyna och högt underrede. Busstolen är ju låg och så gott som utan underrede. Klä en modern stol med matchande vinyl håller jag på med. Rekommenderas om du inte vill ha en originalstol.

Projekt ska man ha, många och stora.

4

Ofta får man samma problem som nämns ovan även med stolar från "andra bilar". Jag har inte så många olika exempel att gå på, men de ger alla en högre sitthöjd, som funkar om man är lång och inte särskilt grovbent och lång i färdriktningen  ICQ/ad. Man kommer då också närmare taket, mebn även ratten såklart. Är man van vid originalstolarna och ska köra en buss med utbytta säten, då känner man att de inte är riktigt rätt för modellen. Kanske finns det en stol som passar bättre än de jag provsuttit, men få stolar är nog så låga som bussens original? Nackstöd är ju bra, men "förstör" mycket av känslan och åtkomligheten i bussen enligt mig. Iofs kan man ju kringgå detta med löstagbara nackstöd om man tex ska campa i vagnen.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't