Snygg grön färg.....kör på den.....

Typ 1 1303 S -74 Guld
T3 Buss -85 Ljusblå
Volvo Turbo -92 Vinröd
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vw 1303s -73 rullande projekt!
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara

Jag hade nog valt att köra med den gröna lacken igen, om jag hade renoverat min idag. Så som du säger så är just den ärtiga gröna inte så vanlig
Hittade en grön 1303:a i min samling bland G-lookers... men kanske inte just exakt färgen "Cliff-green"... men lite på ett ungefär hur det kan se ut om man känner för grönt
Den vart nog lite ljusare grön men absolut det kan bli coolt
nog för att din är riktigt rå och fin men alla kan vi inte ha likadana 
![]()

Riktigt fräsch är den ju! Nästan så man kan fulla hålen med svets eller??
Riktigt fräsch är den ju! Nästan så man kan fulla hålen med svets eller??
Skulle kunna men den sidan där det har blåst igenom är det ganska djupa porer i så det är nog nära på fler ställen, så den främre biten blir nog bytt, men ja den är oförskämt fin faktiskt 
Plåt och istortsett allt som behövs för att få ihop bakvagnen är påväg i ett fint paket, så förhoppningsvis hinner vi svetsa nästa helg!
Mer POR-15 ska beställas för målningen av plattan när det är klart
Får ta mig i kragen o fixa till bärarmar, svärd o resten som ska fixas till också så att plattan kan bli klar så fort som möjligt (ångrar lite att jag inte lämnade in det på blästring också..)
Nu tar jag helg med firmafest och en välförtjänt betongkeps på söndag, uppdatering när det händer någonting 
Snyggt jobbat
blir nog bra detdär
Snyggt jobbat
blir nog bra detdär
Bra blir det nog, men det tar ju sån jäkla tid! Men detta var iallafall en stor del som snart e klar 
Stora burkar por-15 är snart påväg hem, farsan har lagt på karosserikitt o sådär så lacken är inte långt borta, sen tänker jag nog spruta in rostskydd i tunneln med.
Går i tankar på att slopa blinkersen på skärmarna och köra med blinkers i lyktorna eller i stötfångaren..inte köpt skärmar ännu men finns det skärmar utan hål för blinkers?
Ja, det gör det. Årsmodell 75 hade blinkers i stötfångaren. Fast då får du andra sidan lite större hål för fästena till stötfångarna i skärmarna, lite trekantiga.
Ja, det gör det. Årsmodell 75 hade blinkers i stötfångaren. Fast då får du andra sidan lite större hål för fästena till stötfångarna i skärmarna, lite trekantiga.
Aha..kanske bättre att isåfall lägga igen hålen på ett par 73 skärmar..
Stefan F skrev:Ja, det gör det. Årsmodell 75 hade blinkers i stötfångaren. Fast då får du andra sidan lite större hål för fästena till stötfångarna i skärmarna, lite trekantiga.
Så gjorde jag. Och det fungerar felfritt 
Syxez skrev:Stefan F skrev:Ja, det gör det. Årsmodell 75 hade blinkers i stötfångaren. Fast då får du andra sidan lite större hål för fästena till stötfångarna i skärmarna, lite trekantiga.
Så gjorde jag. Och det fungerar felfritt
Gött, skrev på en annons om en stötis nu idag, sliten men den blir väl ändå lackad 
Härligt!
Fortsätt så med mera puts! 
Härligt!
Fortsätt så med mera puts!
Tack, ja andra sidan blir lackad nu, farsan tog på sig det
Svärden och bärarmarna får sig en omgång snart med och sen är ju allt det klart
känns som att man kommer någonvart helt plötsligt!
Borde kanske lägga på någonting på underredet, tips?
Alltid trevligt med en målad platta men glömde ni borra genom dessa hålen??
kan ju vara bra att ha när karossen skall bultas fast...
Alltid trevligt med en målad platta men glömde ni borra genom dessa hålen??
kan ju vara bra att ha när karossen skall bultas fast...
Nej vi har bara inte gjort det...men ja kanske vore smart att gjort det innan...har hur som inte glömt 
Bukar sitta rör förstärkningar emmellan, så man kan bulta fast utan att mosa ...
Det var helt sönder rostat på min platta.. bara kapa bort och göra om...
Bukar sitta rör förstärkningar emmellan, så man kan bulta fast utan att mosa ...
![]()
Det var helt sönder rostat på min platta.. bara kapa bort och göra om...
Hm..får hitta på något där 
michaelth skrev:Alltid trevligt med en målad platta men glömde ni borra genom dessa hålen??
kan ju vara bra att ha när karossen skall bultas fast...Nej vi har bara inte gjort det...men ja kanske vore smart att gjort det innan...har hur som inte glömt
På tal om dessa hål!! Jag måste svetsa dit mutter i karossen för mina sruvar, vad var det för storlek på skruven? 
Syxez skrev:michaelth skrev:Alltid trevligt med en målad platta men glömde ni borra genom dessa hålen??
kan ju vara bra att ha när karossen skall bultas fast...Nej vi har bara inte gjort det...men ja kanske vore smart att gjort det innan...har hur som inte glömt
På tal om dessa hål!! Jag måste svetsa dit mutter i karossen för mina sruvar, vad var det för storlek på skruven?
Ooh jadu..m8 eller m10..vettefan 
Grymt projekt!
Kommer bli riktigt fint det där!
Sidor Föregående 1 … 4 5 6 7 8 … 16 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Vw 1303s -73 rullande projekt!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.