1,726

ICQ/ab

*VW Notchback 1500 S -65 * VW Typ 1 -60 * VW 1500 -68 * VW 1303s -73 * VW 1300 -66 (Husmusens)*   

Läs om hur allting började här i "Om rätten att lura en polare..."   
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=1879

1,727

Härligt fynd, grattis ICQ/ab

1,728

Idag har jag packat upp allt och sorterat en del och googlat massa nummer och bilder så jag tror ganska säkert att det är två i det närmaste kompletta motorer. En ´58 1600 60hp  och en ´63 1600 S 75 hp maskin.  Växellådan är nog tillhörande 1600S motorn och med tanke på att fästen och svärden är skurna med gas så var det nog en grym slakt av bilen den ursprungligen satt i ... RIP, du gamle krigare.  ICQ/an

Tyvärr hittade jag inga Fiat prylar Danne men ditt flak fyller åter sin funktion som lagerhylla..  ICQ/ad Renaultpåsen som hänger på sidan kan du dock få. Hittade avgaspackningar eller vad det var till Volvo B18 som kan ingå.. I Renault påsen låg det Weber renov.kit till R16 som jag dock behåller. Massa andra packningar åxå fanns i alla kartonger, mycket till VW 1200 30hp, och massa annat skit..
En till förpackning packn.kit till Porsche dök upp. Jag måste åxå rätta mej själv.. Zenith 32 NDIX heter förgasarna på den blå motorn och kvittot till Porsche packn.satsen var  från VW Sverige till nån mindre verkstad i Bollnäs på hela 273,50 kr! Och jag tror att alla kylplåtar finns till båda motorerna.

Det blå, former known as the kromade, insuget är ju naturligtvis ett Holley Bug-Spray. Två Bosch 383 fördelare dök åxå upp. En ska nog sitta i den blåe motorn men den andra vette fan.. Insugen med Solex 40 och en (!) tratt på som ligger mot bromsarna på flaket verkar passa på 1600S motorn men om de är rätt vet jag inte, insugen är lite skumma men passar som sagt.

I övrigt så låg det en tunn graderad plåt att sätta mot org.VW remskiva från nån California firma jag inte kommer ihåg namnet på nu.. en kartong från DDS hittades åxå så nån har haft trimmarambitioner !  ICQ/af

Jaja, gäller att smälta det här, plocka ihop allt och lägga upp lite planer för nästa steg för jag ska ju naturligtvis laga klart Dannes pickis innan jag kan göra nåt med det här ..  ICQ/ad    ICQ/ae

Post's attachments

DSC_0077.JPG, 304.93 kb, 1960 x 1102
DSC_0077.JPG 304.93 kb, 218 downloads since 2014-11-09 

DSC_0078.JPG, 312.57 kb, 1960 x 1102
DSC_0078.JPG 312.57 kb, 231 downloads since 2014-11-09 

You´ll never know...

1,729

ICQ/ag  jag gissar att inte någon av dom 2 oljefilterburkarna e över?? annars skulle jag gärna bli vid en...

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,730

383 fördelarna är 25 hästas, satt också på en del tidiga Porsche pre A modeller, tidigt -55 o äldre.
Nördinfo: kännetecknande  för om dom suttit på Porsche är att ventilspelet är stansat på en liten plåtbit på locket ICQ/ad

1,731

Inget säljs av Porsche prylarna, än iaf.. måste veta själv vad jag behöver och ska använda. Men visst brukar de burkarna kunna sitta på äldre traktorer åxå va ?

You´ll never know...

1,732

Bengt H skrev:

383 fördelarna är 25 hästas, satt också på en del tidiga Porsche pre A modeller, tidigt -55 o äldre.
Nördinfo: kännetecknande  för om dom suttit på Porsche är att ventilspelet är stansat på en liten plåtbit på locket ICQ/ad

Då ska vi kolla det. ICQ/ad Men det kanske du ser bara på den här dåliga bilden vad de är för grejer ?

Post's attachments

DSC_0072.JPG, 80.44 kb, 550 x 868
DSC_0072.JPG 80.44 kb, 245 downloads since 2014-11-09 

You´ll never know...

1,733

Den vänstra har rätt lock för vw/ porsche, mig veterligt har dom alldrig haft det högra locket men jag kan mycket  väl ha fel.Till dom äldre var det iaf det platta locket och på Porschen satt metallbrickan som ett band rakt över och hölls fast av dom 2 skruvarna.

1,734

Grattis!!! Dags att bygga ut ladan snart... Klart du ska stoppa grejerna i EHn.

1,735

Tackar Brorsan. Så där går det när man lämnar landet vettu, då missar man godbitarna.. ICQ/ad  Jo, ladan är full nu. Skulle haft lite fler hyllor..  Default/hmm

Bengt : Jag kollade på fördelarna idag och den vänstra är " oskruvad" och har inget band så den är nog då en VW 25 hp fördelare. Fin och hel dessutom! ICQ/ab
Den högra hade ingen rotor men locket passar , dock med två olika klämmor och kondensatorn hör heller inte till den så den är nog ett ihopplock..

You´ll never know...

1,736

Duuuu såattehhh   du behöver inte plocka av prylarna från flaket, jag tar hand om allt när jag hämtar pickisen! ICQ/ab

Renault, hörde jag renault...

Renå, en bil för två, en som styr, å en som skjuter på!

KRAAAAAAM PÅ DÄ!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

1,737

Grattis!

Skapligt fynd.

1,738

Du får allt som det står Renåå på Danne. Nämde jag förresten att LeMans avgaset är till 30hp motorer ?  ICQ/ae

Tackar Demian. Träffade förresten en gammal kompis till dej i går, Elias i Stråtjära.. it´s a small world..  ICQ/ab

You´ll never know...

1,739

Jaså, det var ett tag sedan jag träffade honom. Känner du Elias?

1,740

Nä inte alls. Svärmor kikade på ett hus han säljer men du vet, vi kom in på bussar och då sa han att ni jobbat ihop.

You´ll never know...

1,741

Hmm, det där var väl inget fynd, inte ens en twincam motor........
Default/lol
Klart pickan ska bli en Porsche wannabee, klart coolt fordon!  ICQ/af

Typ 2 -66 fd.militärambulans"höghuset", Typ 2 -71, Golf -88 rallybil,  Golf syncro -86, VW sandloppa m.fl.

1,742

Hmm, det där var väl inget fynd, inte ens en twincam motor........
Default/lol
Klart pickan ska bli en Porsche wannabee, klart coolt fordon!  ICQ/af

Typ 2 -66 fd.militärambulans"höghuset", Typ 2 -71, Golf -88 rallybil,  Golf syncro -86, VW sandloppa m.fl.

1,743

Njae men det du vet Micke , ibland får man nöja sej med det man serveras, ibland är det pölsa, ibland är det oxfile..  ICQ/ae

You´ll never know...

1,744

Jäklar i min låda - vilket fynd! Jättegrattis! Två 356-motorer varav en till och med sitter ihop och inte ligger i en banankartong (vilket de som oftast gör), Porschelåda med B-trummor, Abarthdämpare och ett NOS Svensk Rörbockningsormbo. Dessutom en massa mystrim - ååååååh!

Läs världens rent subjektivt bästa blogg http://luftkyld.blogspot.com/
Instagram: Luftkyld

I garaget:
Porsche 356C - inte helt original
RPB GT - liten och tuff

1,745

Kul att du gillar grejerna Niklas men det kanske inte var så oväntat med tanke på dina intressen... ;-)

mvh Bloggläsare

You´ll never know...

1,746

Det har, på allmän begäran, skapats ett kö-system, enligt svensk standard.

De första 78 platserna har jag paxat, enligt pax metodiken, de övriga kö platserna är tillgängliga. Det är ICA i Korpilombolo som har kö-lapparna.

ICQ/ab

Jag tycker nog att du borde prioritera splitbussen, så, sätt alla porsche prylar i den istället, den är ju mycket närmare körklar!
Do it, du vet att mitt resonemang håller "in the courtof law".

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

1,747

Bra att du tar upp det där typiskt bra som ett svenskt kösystem med Pax-biljetter och skönt åxå att du fick till ett kontrakt med ett välkänt och samiskt kontrollerat biljettkontor för nu har det börjat smyga in mystiska typer som vill tränga sej före.. ICQ/ad

Apropå bussen så har du nog rätt, kanske för att jag sa det till dej först, men att jag ska nog ta fram den ur ladan och göra klart den innan min pickis. Den är om inte annat lättare att få ut på vägen med Porsche grejerna då jag slipper att reg.bessa den jämfört med pickisen.

I övrigt så har helgen mest bestått i att rensa, plocka och stöka i just nämnda lada för att få mer plats.. fan vad skrot man samlar på sej. Bra att ha grejer liksom.. Men nu så blir det att börja om att svetsa på Dannes ´57a igen så jag kan ta fram mitt skrot igen!  ICQ/af

Post's attachments

Skugga.JPG, 77.72 kb, 658 x 864
Skugga.JPG 77.72 kb, 243 downloads since 2014-11-15 

Snugga.JPG, 75.62 kb, 812 x 653
Snugga.JPG 75.62 kb, 235 downloads since 2014-11-15 

You´ll never know...

1,748

Du sa de till mig.... JOJO... det brukar heta så.... Bara för att du inser att jag kom med ett ganska bra förslag.....  ICQ/ag

Ser att du haft några riktiga rökare till skägg på besök!

Tel 07noll357185ett

1,749

Det var nog så att jag inte läste det i textform, utan endast läste i bildform, enligt metodiken utan bilder har det aldrig hänt...

Tel 07noll357185ett

1,750

Ja ha har ser man att man kanske skulle behöva anssa lite runt käften kanske ;-) haha du jag måste komma å kolla på karossen igen såg knappt nå sist :-)

typ 1, Oval 57 Grönigen
typ 2, splitt 65 Stridisen 
typ 2, Bay 70 Brodeus
typ 2  Bay 67 pickup
typ 2  Bay 68 pickup
typ2   Bay 70 Pickup