Kommit en bit i min renovering av min Porsche 356. Då hjärtat bankar för luftkylda gamla bilar hoppas jag att även denna bil är välkommen på forumet. De är ju ändå fantastiskt lika i konstruktionen, VW och Porsche. Och de är väl syskon då de har samma kreatör.
Fick för ett par år sedan möjlighet att köpa detta objekt. Jag hade innan byggt en 356 speedster replika (bygget går att se här http://www.garaget.org/adampaulsson ) som jag sålt och hade frigjort lite medel.
Bilen hade stått plåtren hos förre ägaren under flera år utan att rosta. Den verkstaden hade betydligt godare förhållanden en min upptäckte jag då ytrosten snabbt gav sig till känna. Då husrenovering även stod på agendan fick bilen vänta ytterligare lite tid innan det var dags.
Började med att blästra utsidan själv försiktigt. Hade tröttnat på att blästra lagom tills hela utsidan var gjord och lämnade därefter in den till en blästerfirma som fick blästra underrede. Svetsade sedan i nytt golv och lackade den och behandlade undertill innan jag tog den ur vaggan. Nu står den hos lackeraren som har spacklat upp den och börjar bli dags för lack.
Diverse delar har hunnit gå genom blästerskåpet med.

. Strax utanför Motala.

Snyggt !
blir mycket spännande att följa. Så ös på med bilder!! 

klart man skall ha behaglig arbetshöjd