Ett BD-räcke inhandlades i Östersund i Maj. Hade legat i 2½ månad på Blocket, ingen hade ringt o ingen hade varit o kollat. Säljaren tänkte kasta det när jag ringde upp...han sa att det tillhört en "skogsbolagsbuss" o alltid legat på förrådet. Salupriset var 800:- men han tog mitt bud på 500:- då han tyckte det var dålig fart på vw-folket i norr. Klart skåningen ska ha det, sa han.
Jag tror han hade rätt om förvaringen, för alla 102 skruvarna på det lossnade galant.
Fast att det är i ett fantastiskt skick så ska det blästras o få ny färg, den mörkblåa färgen som jag har på min panel. Träribborna ska slipas o målas, fötter o fästklammer ska doppas i Plasti-Dip för att skona regnlisten på panelen. Sen ska det på plåtsidor med mera Hazet-reklam på sidorna. För att passa in i stilen. Nya loggor o text har anlänt från Remschied....denna gång en insomnad slogan från 1954.
Här är ribborna borta, o inpassning av sidoplåtarna pågår.
Min gamle granne (JockeB:s svåger) Leif Tufvesson hade en 54:a BD med ett sånt takräcke på, o back in the days så satt det även ett sådant räcke på Little Gerhards turnébuss från 1956.
Räcket är gammalt, saken är biff. Ni får vakna till i Östersund...inte ska väl vi sörlänningar komma o handla upp guldet för er? Men det är klart, räcker inte 2½ månads försprång?