1 Senaste redigerad av Björn J. (2014-11-08 18:00:38)

En fram- och en bakvagn till 1303, 1975 bortskänkes.

Låter kanske väldigt bra, men du får en rostig och inkomplett bil med reg.bevis på köpet.
Bilen är plockad på det mesta, motor, växellåda, drivaxlar, kuggstång, rattstång, torkarmekanism, lister, bälten, pedalställ, huvudbromscylinder och instrumentpanelen är urplockade och antingen sålda eller sparade till annat projekt.
Men IRS-bakvagnen och framvagnen med den negativa styrradien finns kvar.
Liksom en jätterostig kaross med ännu rostigare bottenplatta.

Alla stora rutor är hela och sitter i bilen (vent.rutorna är sålda). Det ser ut som om alla trådarna i bakrutan är hela.
Står på alla fyra hjulen, men bromsarna bak har fastnat.

En räddningsbar bak/motorlucka medföljer vid snabb "affär" om nu någon inte nappar på annonsen om denna som jag har ute här, de närmaste dagarna.

-Om du nappar på detta så hjälper du mig alltså att bli av med detta lik.

Finns i "Östra centrum" Göteborg, och måste då hämtas med trailer eller biltransportfordon (med vinsch).

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

2

hej har du någon bild på bilen så som den står nu?mvh johan

3

http://img.photobucket.com/albums/v349/sparvagn/Mobile%20Uploads/2014-09/DSC_0214_zpsjokkbrfi.jpg
Ursäkta, glömde det...
Nåväl, här är den senaste bilden, efter det att bilden togs har växellådan och drivaxlarna försvunnit (liksom motorn) hunden och alla verktygen runtikring ingår inte heller ICQ/ad

4

okej okej inte meningen att vara jobbig men råkar du har någon mer från sidan? hade tänkte andvända skalet till en lättare dragster o svetsa ram botten ICQ/ag

5 Senaste redigerad av Björn J. (2014-11-03 21:44:36)

http://img.photobucket.com/albums/v349/sparvagn/Mobile%20Uploads/2014-09/DSC_0204_zpsnxzyqzhn.jpg

Ok, här är en från sidan, innan vi började plocka delar. Den ser ju rätt så ok ut i solskenet, men skenet bedrar.

6

okej okej mm kankse blir lite för mycket jobb ICQ/ac kunde vart bra ICQ/ae

7

Nä, det är mycket järnoxid.
Jag tänkte kanske någon behövde ramtunneln samt regbeviset, som reservdel alltså, samt då hjulupphängningarna, men jag får ringa en skrotfirma.
Men det blir nog först nästa vecka.

8

Pm sänt!

9

Alverby skrev:

Pm sänt!

PM läst!
Bra om den kommer bort snart, båten skall upp ur vattnet och behöver platsen.

10 Senaste redigerad av Alverby (2014-11-26 02:41:56)

Hämtad slaktad och skrotad!!!  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

Tack Björn !

Den var total slut, har ägt många 1303 men detta var den sämsta.

11 Senaste redigerad av Björn J. (2014-11-26 07:20:42)

Alverby skrev:

Hämtad slaktad och skrotad!!!  ICQ/af  ICQ/af  ICQ/af

Tack Björn !

Den var total slut, har ägt många 1303 men detta var den sämsta.

Ja då var ju priset inte för högt iallafall ICQ/ad
Sorgligt men sant, ytterligare en 1303 mindre i registret.
Du var den tredje ägaren.

Jag får tacka dig också! Du hjälpte mig att städa på tomten.

Jag tyckte ju först att det var konstigt att förra ägarna hade ställt batteriet på marken under bilen... Men batteriet hade väl frusit sönder någon vinter, och syran hade frätt hål i det som en gång var golvet...

Kan väl ändå säga som så att vi har rätt så nya italienska spårvagnar i stan, några är lika rostiga, eller tom värre....

För er som inte följt denna story, en kortversion.
Två älder systrar bodde i ett hus härikring, den äldre av dessa avled för omkring 15 år sedan, den yngre flyttade in på hemmat, deras 1303 -75  (endast 69691 på vägmätaren och oslitna pedalgummin etc) blev ståendes i villaträdgården. Så i slutet av denna sommaren avled den yngre av systrarna. Huset (och bilen) förvaltades av en "god man" det finns inga släktingar. Jag tog hand om bilen mot bärgningskostnaden, allmäna arvsfonden har nyss sålt huset utan reklammatiosrätt, man gick ut med fyra mille, men det har varit budgivning, såldes som "renoveringsobjekt".
En vw-kompis i Bohuslän har en brandskadad 1303 cab, han tog instrumentpanelen och en del andra grejer, jag knep motorn, och så där fortsatte det...
Alverby fick "resten" och fixade bort vraket, alla blev nöjda.
Möjligen kan några andra tjockbubblor ha fått nya delar, och kunna rulla många mil till.