1

Hej!
Jag har en ombyggd typ 1 1500 som huvudsakligen är från 1968, det förefaller som om allt i bromsväg är original, med skivor fram.
Men jag misstänker att hbc läcker, och så har jag minst en hbc till 1302 eller möjligen 1303 liggandes, alldeles ny (och nån begagnad).
Enligt vw-firmorna på nätet är det olika hbc till -68 och till 1302/03, men de yttre måtten verkar stämma.

-Frågan då, skall jag släppa tanken på att sätta i en modernare hbc i -68an, eller går det att genomföra?

Bra med ett svar från nån med erfarenhet av detta, innan jag börjar krypa under bilen, och innan jag börjar söla med bromsvätskan.

http://www.vwcsp.se/products/113611015BD.jpg
Till årsm. -67 till -70

http://www.vwcsp.se/products/113611015BH.jpg
Till senare årsmod, 1302 och tjockbubblor.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

2

De till 02/03 har fästet vridet ca 45 grader.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

3

Svwerker skrev:

Ja det syns ju faktiskt på bilden.. ICQ/ad
Det innebär ju att "påfyllningsanslutningarna" från behållaren kommer på sned, risk för läckage...

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

4

Eller så får du borra nya hål.

5

Sådan tror jag att det ligger en på hyllan  ICQ/ab
kolla nr på den (311 ?????)
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

Björn J. skrev:
Svwerker skrev:

Ja det syns ju faktiskt på bilden.. ICQ/ad
Det innebär ju att "påfyllningsanslutningarna" från behållaren kommer på sned, risk för läckage...

Största problemet tror jag är att de inte får plats varken mot golv eller tunnel.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Det får plats och fungerar. Den setupen satt på min 56:a ( Skans gamla gatracebil) och fungerade alldeles utmärkt.