Tjena !
Är det nån som vet vad det är för et mått på original buss fälg ?
Wide five !
mvh/
Andy

Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ2: Baywindow » ET mått på fälg
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Tjena !
Är det nån som vet vad det är för et mått på original buss fälg ?
Wide five !
mvh/
Andy

Ingen som vet ?

Hmm borde vara någon som har koll på ET mått på bussfälgar !?

Hade ET45 på mina original plåtisar 14" 112 bultdelning vet inte om det skiljer mot tidiga 
Hade ET45 på mina original plåtisar 14" 112 bultdelning vet inte om det skiljer mot tidiga
Hmm nä det vet inte jag heller... hehe... skulle vart bra om någon har koll på 205/5 fälgarnas ET-mått 

Är det så noga då ? Räcker det inte om du får måttet från anliggningsytan på fälgen till ytterkant på fälgbanan? 
Är det så noga då ? Räcker det inte om du får måttet från anliggningsytan på fälgen till ytterkant på fälgbanan?
Mja vore ju bra å veta vad ET måttet är så kan man ju kika på fälgar som har det et-måttet
så vet man att de garanterat passar. 

Är marginalerna små så skulle jag inte lita på att det blir exakt med det angivna ET-måttet som återförsäljaren uppger även om det är ett bra mått att utgå ifrån.
Det bästa vore att mäta direkt på fälgen du tänkt byta till istället.
15 tums bussfälgar är de fälgar som bygger minst utåt av alla Wide 5 fälgar. Tätt följd av typ1
Så om du ska ha aluminiumfälgar som inte breddar mycket utåt är det nog kört. De som breddar minst utåt av de vanliga alufälgarna, är Fuchs 4,5. Men endast de med 5/130. De som har 5/112 breddar utåt ganska mycket. Och de som breddar minst utåt av alufälgarna är nog BRM 4,5.
BBT sprintstars 4,5 kan nog också vara värt att kolla upp. Det finns ganska många olika offset där.
Ja har brm 17 på min bay et 42 tror jag det är.funkar klockrent.85mm kortad framvagn.Daniel
Tack för svar och tankar.... BRM har jag ju testat och det funkar ju tyvärr inte för de tar i i inreskärmen..
Jag skulle ha tubbat hela vägen ut.. i alla fall där hjulet går ut när man rattar på ratten.
Jag får köra med plåt ett tag så får man kika och mäta andra fälgar...
lisswandt har du uppflyttad framvagn från Franke ?
Har du tubbat hjulhuset något ?

När jag letade ET mått på typ2 splitbuss fälgar så hittade jag ET48a på dessa, vilket bör stämma om jag räknat rätt.
Då jag monterade Sprintstars med ET34 så skiljde de ca 15mm mellan dessa.
Jag körde förövrigt BBT Sprintstars som Demian nämner ovan.
4.5" med et34 fram och 5.5" med et12 bak om jag minns rätt nu!
Tycker dom satt riktigt bra!

Det verkar finnas ett par olika ET på brm 4.5"
15,25 och 34.
Vilka har du, easos?
Det verkar finnas ett par olika ET på brm 4.5"
15,25 och 34.
Vilka har du, easos?
Jag har ET 14 på mina... skulle haft ET 34 då kanske...
Vart finns dom ? inte på classicvw.se i alla fall 

Nähä, det var där jag spanade 
Glöm det!
Kollade ju på sprintstars 
Glöm det!
Kollade ju på sprintstars
Hehe... oops... 
Får se om det kanske kan bli sprintstars senare i alla fall.. 

Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ2: Baywindow » ET mått på fälg
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.