Usch va dåligt, blir inge bra det där... (bara för att ta ner dig på jorden så du inte blir för kaxig
)
Lika bra 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor Kombi -1955 Mo och Domsjö AB
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 … 31 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Usch va dåligt, blir inge bra det där... (bara för att ta ner dig på jorden så du inte blir för kaxig
)
Lika bra 
Gav mig på att borra ur de avdragna bultarna för torsionslockena! Använde pelarborren och gick väldigt smidigt!

Hade lite ågren över dom här adragna bultarna, men nu är det gjort!
Kul och se framsteg
ser ut att vara en väldans bra pelarborr det där 
Skönt det gick bra...!!
Ja trevlig borr! Vi har svarv, pelatslip och någon kap från en gammal vw verkstad så det finns vw loggor på maskinerna! Det är rätt okej 
Ja så skönt att det gick så enkelt! Har 2 bultar där borren drog iväg så hålet inte hamnade i centrum så det får jag ordna till
sen har jag 2 bultar på varje sida till stötdämparna som måste borras ur också! Vet någon vad det är för bult till dom? M14? Och vad är det för gängstigning?
Kul med framstegen på denna!
En grej som jag dock undrar över, varför inte blästra av bakre och främre ramdelarna innan reparation/konstruktion? Ser flera som håller på med rostiga delar... 
Jag ska lämna in bakvagnen på blästring snart 
Morgonfix! Det gillar vi!!!

Var hos Bengt igår och såg att han hade en halv växelförare. Efter timmar av hård budande från min sida så fick jag tillslut äntligen köpa den!
Testade ett alternativt fälgval 

Jag som hade bestämt mig för org hög och dessa fälgar 
tyckte det såg ballt ut !
lite rod-känsla ......
Ser skitabra ut! Hade en liknande kombo på den -54 Klein jag hade senast. Barndoorfeelingen behålls dessutom, annars ser det mest ut som 60-talare när allt skall vara ap-lågt...
Ja lite häftigt endå 
Dagens:

it's looking good som dom säger i amerikat

Ja hoppas det blir fint också! Hann inte mer än att lyfta ner chassiet på pallbockarna och kapa ur för torsionsröret. Hoppas jag hinner göra någonting mer idag! Måste lägga lite tid på soltaksovalen snart. Ska i med motor osv så det snor ju lite tid 
Bussen verkar ju längta efter att stå på egna ben! Hon ska ju med till pålsboda har jag sattit som mål så då blir det lite press.
Hoppas vi hinner träffas lite denna gång innan du drar iväg..
Bra med mål..hoppas själv på att åka oval dit.. 
Ja denna gången blir det lugnt, då har jag ingen skåning att tänka på
Törs inte lova för mycket men detta är målet iallafall 
Höjden var bra men färgen på fälgarna bör justeras samt vända den vita randen inåt eller byta däck. Bra kämpat Hellberg, du är verkligen värd denna buss.
Tack så mycket! Känns kul att höra såna ord 
Jag har redan bestämt att jag ska ha rader eller sprintstar på denna
95% på rader
Nu ikväll så punktade jag ihop bakvagnen med mittendelen. Väldigt trevligt att titta på men det var mycket mätande och trixande! Är inte helt nöjd då jag kapade bort för mycket material på ett ställe men det löser sig. Återstår väll att skjuta det under bussen och se hur illa det sitter. För att kunna göra detta måste jag dock möblera om i garaget (få ut ovalen) och ragga till mig en kompis men det löser sig nog! En reäl städning i garaget kan vara välbehövligt också
Ska bli skönt när den står på hjul för första gången sedan 1964..

Flitens lampa lyser! Bra jobbat
I love it when a plan comes together! 
grymt!! är så satans avundsjuk på din vagn park 
Tack ska ni ha grabbar
känns bra! Hoppas den passar 
Sidor Föregående 1 … 12 13 14 15 16 … 31 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor Kombi -1955 Mo och Domsjö AB
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.