1

Har ett par frågor ang tryckmätarens placering, se bild om det är ok.
Plus att på bensinpumpens anslutningar, vilken är in/ut?

Post's attachments

PB011268.JPG, 161.8 kb, 1072 x 804
PB011268.JPG 161.8 kb, 143 downloads since 2014-11-01 

PB011269.JPG, 274.61 kb, 1072 x 804
PB011269.JPG 274.61 kb, 162 downloads since 2014-11-01 

2

In i den övre o ut i den nedre.....  har för mig att det var lite bakvänt

|o\/o|

3

Så det finns folk som inte tittar på "Så mycket sämre",,,,,,,,,,,,,yessssss man är inte ensam Default/lol

4

David h l skrev:

In i den övre o ut i den nedre.....  har för mig att det var lite bakvänt

Ja, så är det!
Placera gärna ett bränslefilter på slangen innan pumpen.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."

5

Jag ville inte ha et bränslefilter i motorrummet, några av dom spricker (og bensin på värm eksos.... uff).

Riktig som Björn skriver, bättre på sugesidan enn trycksidan. Få bränslefiltre är trycktestad.

Vacker motor!

ICQ/ab

Åker Oval- 8/55, en görtidlig 56a.

6

Tycker det ser ut som en Filter King regulator och då är det svårt att ha den före pumpen.
Personligen hade jag kört utan regulator men det är ju en smaksak.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Men va fanken, köpte regulatorn på inrådan här på Forumet att det behövdes pga dubbla knasare.
Regulatorn kommer att hamna efter pumpen givetvis.
Var är en bra plats?

Svwerker skrev:

Tycker det ser ut som en Filter King regulator och då är det svårt att ha den före pumpen.

8

Tackar, tycker form/funktion går hand i hand putsbög alltid.  ICQ/ag

Kjell Roar skrev:

Jag ville inte ha et bränslefilter i motorrummet, några av dom spricker (og bensin på värm eksos.... uff).

Riktig som Björn skriver, bättre på sugesidan enn trycksidan. Få bränslefiltre är trycktestad.

Vacker motor!

ICQ/ab

9

Marantz skrev:
Svwerker skrev:

Men va fanken, köpte regulatorn på inrådan här på Forumet att det behövdes pga dubbla knasare.
Regulatorn kommer att hamna efter pumpen givetvis.
Var är en bra plats?

Det beror ju på om pumpen lämnar rätt tryck, gör den det behövs ingen regulator. Det finns pumpar som vid justering av trycket ger för lite flöde och då måste man ha regulator, eller en annan pump. Det är som sagt en smaksak vilket man vill ha.
Jag vet inte om dessa är känsliga för vibrationer men den är ju snygg så det vore synd att gömma den. Jag tror att det fungerar bra där den sitter.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

10

Kör med dubbla weber 44:or dubbelportsförgasare och originalpump, ingen regulator.
Så det går ju ICQ/ab
Men jag hade satt dit den om jag haft den om inte annat för syns skull ICQ/ad

Ät gul snö, det kan vara öl.

11 Senaste redigerad av PPRMicke (2014-11-04 12:04:20)

Inte för att jag vill vara dum men man vill inte ha vibrationer i regulatorn
När vi har kört motorer i bromsbänken och loggat soppa trycket så går ofta soppa trycket upp o ned hela tiden när regulatorn sitter i motorn(ps på en 402 repa så ser man hur mycket gupp det äri banan på soppa trycket med loggen Default/hmm )
Man kan gå runt detta problem genom att montera dit gummikuddar  eller att man sätter den i chassit (det brukar sitta gummikuddar som motorfäste)
Det finns endas tre sätt att kolla om man har problem med förhögt soppa tryck  1 logga soppa tryck 2 Egt sensor på varje avgas rör 3 bredbands lamda
Sen  tror jag att 80% av alla som kör med dubbla förgasare har inte 100% koll man bara kör för det funkar tror man
/// Micke
Jag bifogar en bild från en logg på tierp så kan ni se  hur känsligt det är
Den övre (blåa )är soppa tryck  nedre (svart) motor varv  röd hjulhastighet
http://i1199.photobucket.com/albums/aa476/PPRMICKE/Namnloumlssoppatryck1.jpg

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

12

OK, gummikuddar blir det då jag tycker det är lättare för mig att ha allt på en plats. plus bling faktorn förstås.  ICQ/ag
Nu gäller det bara att få tag i lämplig bensinslang.