1

Hej! Finns de nån möjlighet att få en bubbla med en cheva v8 under framhuven att bli godkänt?

2

NEJ 
Du kan alltid rega den som arbetsfordon eller snöskoter som många av streetracing bilarna i stockholm
Eller amatörbygtfordon

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Snöskoter? Default/hmm  då blir de väl lite fel. Men en amatörbyggt fordon, hur stora blor dom kostnaderna sdn när man ska regga in den?

4 Senaste redigerad av iooor_21 (2013-07-17 11:17:44)

Amatör- och ombyggt fordon bil: Avgiften är för bygg- och slutbesiktning. Försäkring ingår under all provkörning av SFRO personal. 4500:-.
Bullerprov: Görs på importerade-, ombyggda-, och amatörbyggda fordon.
Avgifter: Amatör- och ombyggda fordon 1250:-. Importfordon 2000:-

http://www.sfro.com/index.php/kostnader-sfro-mc

Sen tillkommer reg besiktning hos bilprovningen och vägning mm

Nytt mob nr...

5 Senaste redigerad av PPRMicke (2013-07-17 11:28:50)

joni1988 skrev:

Snöskoter? Default/hmm  då blir de väl lite fel. Men en amatörbyggt fordon, hur stora blor dom kostnaderna sdn när man ska regga in den?

Om man inte får in fordonet som bil så kan man få in som snöskoter
Typ en v8 med massa lustgas  som har  fullbur 16"bakdäck  små fram däck och en massa roliga lösningar
så brukar man få in en sådan skapese som snöskoter

Om du kollar upp plåtarna på bilarna" som kör stockholm open så förstår du vad jag menar
Och varför snuten jagar 
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

I senaste numret av Wheels är det ett reportage med en v8 försedd bubbla.

7

Det har byggt flera i Sverige men är någon godkänd? Mest känd är väl en ljusblå 1302 som gjorde livet surt runt Norrtull i Stockholm när det begav sig i början av 80-talet, den levde en kort period i Norrköping och hade då ett fullsmetat SFRO-protokoll och lär numera stå någonstans i Skåne.
Byggherren frekventerar detta forum och får gärna skriva lite om den bilens historia. Kanske finns lite bilder? Notch, notch!!  ICQ/ad

Fanns även en 1303 med Audi A8 V8 (kanske) men den var inte färdig när jag såg den.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

8

Hej,
Mycket riktigt. Den finns numera i Skåne. Mitt svar kan tyckas "något försenat", men fick först kännedom om Boxerville nu 2014-10-10. En mycket proffsig site, måste jag säga.
Jag köpte bilen i Norrköping i 1988 och SFRO-protokollet påminde om en akvarell i blått.
Man hade tydligen två ljusblåa bubblor - och 1 sats nummerskyltar....
Bilen är absolut proffsbyggd och det enda större mekaniska man slog ner på var trumbromsar hela vägen runt. Låt gå, mycket stora sådana - men ingen pardon.

Jag lät Svenssons Bilverkstad i Uddevalla - som är mycket kunniga i "konstiga bilar" ta tag i alla anmärkningar och med en nöjd SFRO-man, blev bilen därefter reg.besiktigad hos Bilprovningen i Lysekil, utan påpekanden av något slag.
Sedan har jag gjort diverse - i mitt tycke - större förbättringar: Den mekaniska kylfläkten, som stal 16 HK på toppvarv, är utbytt med elektriska sådana och diverse avancerade ut- och insläpp av kylluft. Allt för att vara så mycket "sleeper" som möjligt.
Motorn är utbytt mot en 350 cui och likaledes automatlådan är urplockad och såld. Det tog mig ca. två år att hitta en 6-växlad manuell, som passar. Sistnämnda är just nu under tillpassning i bilen ihop med en del andra uppgraderingar (Nu kan jag antagligen köra Skåne/Göteborg utan "depåstopp i Halmstad/Falkenberg" för tankning. Tanken rymmer bara 36 liter).
Med vänlig hälsning OBSERVER

9

Roligt med en rapport från ägaren.. har du några nytagna bilder..
Då det ju som du själv säger, gjort en del förändringar, så e  det ju trevligt att se dom ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

10

Kul att du hittade hit och kul att bilen lever och numera är godkänd. Lite bilder skulle som sagt vara kul men ännu roligare skulle vara att se den live i sommar.  ICQ/ab

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

11

Fränt!

12

Som amatörbygge på nytillverkad ram borde det gå.

Avgifter SFRO / buller prov / reg.bes / vägning etc. hamnar på 9-10000 SEK.
Max. 15kW / 100 kg tjänstevikt. Barlast är ok.
Nya bullerkrav för i år - 84dB(a) vid förbifartsprov.

mvh Magnus

Ta på er varmt pojkar, och glöm inte dynamiten...