26

Jag stötte på en parkeringsvakt när jag var ute på kvällspromenaden med hunden för ngn vecka sen. Jag fick bland annat veta, att när det gäller avstånd till övergångsställe, så räknas det från märkets (skyltens) position och inte som man kanske kunde tro, från övergångsställets kant. Det var nytt för mig

Jag påpekade även den stora bristen i systemet med att de bilar som står länge och även de bryter mot trafikreglerna, inte bötfälls, medan de som faktiskt använder sina bilar, tvingas parkera illa, i korsningar, utanför markering osv, är de som åker dit när de kommer på kvällen eller natten och kontrollerar. På detta fick jag till svar att jag alltid kunde ringa dem och meddela när en sådan situation dyker upp, så kan de komma och göra en ventilkontroll. Jag förklarade snabbt att det skulle bli ohållbart för en heltidsarbetande då det rör sig om så många bilar.

Surt sa räven...

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

27

Med tanke på att man släpper ut 32 Gigaton CO2 globalt sett.
och Sverige bidrar med 0,3% varav transporter stor för hälften 0,3% av det.
så undrar jag varför vi ska ta på tagelskjortan och går först?

Och Co2 är inte ett gift det är en växthusgas som orsakar att den globala medeltemperaturen höjs.
och hade vi den inte i vår atmosfär skulle det vara så kallt att vi troligen inte skulle kunna överleva.

Om nu globalwarming finns så kommer det att bli varmare kring ekvatorn, men tittar man på en jordglob så ser man att det finns gott om plats i sibirien och i norrland hos oss tex  (som kommer att får varmare klimat. Så det vi måste börja jobba på är att komma överens med ryssarna och tänka över vår invandringspolitik :-)

"ljushuvud"