1

Håller på och byter front på bussen men eftersom mycket av plåten under rutan saknas så har jag inget mått på hur stor öppningen ska vara

Någon som har rutan ute och kan mäta eller har en jigg/mått på original verktyget för detta

Kanske i närheten av Halmstad  ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

2

Ingen ?

3

I min Haynes "Volkswagen Bay Transporter Restoration Manual" är det angivet 57 cm "plåtläpp till plåtläpp" i centrum av rutan. Alltså inte ner till den horisontella kanten utan mer "hur bred grunka kan du få in genom hålet utan att det tar i?".
Mitt för slutet av ventilationsgallret är samma mått angivet till 54 cm. Hoppas det hjälper dig. Hojta till annars så kan jag mäta på min donatorbuss som har rutan utslagen. Varning för att det kan vara svårt att mäta på grund av rost dock :-)

/Janne

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt

4

Tackar Lowflyer 57cm i mitten kan kanske stämma(svårt att se på min) 54 cm vid slutet på gallret är det på early eller late bay ?

Har du någon bild med måtten ?

Någon annan som har en frisk vindruteram att mäta på? inget man vill svetsa ihop fel direkt  ICQ/ac