Mycket välbyggd custom/gasser bubbla som går som en dröm.
"Ny" bes.
Otroligt mycket pengar nerlagt på denna bil och motor (en pärm med kvitton finns)
1835cc
Sprintstarfälgar med bra däck.
Dörröppning sker med ett knapptryck.
Stereo i handsfack, el antenn
Elhissar och eltaklucka.
Sänkt framvagn (utan sänksatser)
Sänkt ca 1 splajns bak.
Finns sänkspindlar och W lucka till bilen, som är baserad på en -67





Orginal motorblock som är upptaget för större cylindrar. Motor blocket är 1600c.c. med dubbla oljereduceringar
Balanserad motvikts vevaxel.
Invägda vevstakar o kolvar.
1835 c.c. Chima cylindrar.
Smidda Mahle kolvar.
284 gradig kamaxel.
Större Oljepump.
Externt oljefilter av typ fullflödes. Ex. Fram HP1.
Extra oljekylare med elfläkt.
Olje tempmätaruttag i oljetråget.
Magnet oljeplugg.
041 Topplock. Som innebär Större insugsventiler 35mm mot org.32mm.
Topplocken har tagits upp till större insug o avgas kanaler
Kulledade vipparms skruvar.
Ombyggd vipparms ställ "Tagit bort (Hårnålarna) och ersatt med distanser och skruvade ändstopp.
Växel ströms generator.
Högeffekt tändspole.
Elektronisk tändning
Vevhus ventilastion.
Special insugsrör.
Typ 3 "Glömplåtar."
Modifierad Fläktkåpa som hämtar KALL luft ovanför växellådan istället för VARM luft i motor utrymmet.
Hårdare oljetrycks reducerings fjäder.
Dellorto DRLA 45m.m.Förgasare med dithörande insugningsrör.
Denna kan bli din för 45000kr.
Billigare med fula plåtfälgar.
Pm tack.
Mvh Lasse


