Helt fel forum för denna fråga
men det finns säkert någon som vet...
Var gör man av glykol som man tappat ur kylaren på bruksisen? Är det deponi eller är det bara slå ut i avloppet???
Farligt avfall, ta med till återvinningsstation 
3 2014-10-15 08:34:51 Senaste redigerad av Edström (2014-10-15 08:35:14)
citat :
Glykol - Farligt avfall
Att sortera ut farligt avfall är viktigast av all sortering. Lämnas till kommunens återvinning elller sortergård.
Även i mycket små mängder är farligt avfall ett hot mot människors hälsa och vår miljö. Varje gram eller droppe spelar roll.
Ups vi är nog fler som skall tänka om..... Tur de få vattenkyllda bilar man kör inte läcker utan förbränner all glykol... 
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
Finns nog tyvärr ganska många som bara rycker en kylslang och tömmer ut på marken.
När jag har lämnat glykol på återvinningsstationen har jag blivigt hänvisad att ställa dunken i oljerummet de har.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Jag hitta en 20l dunk i garaget och tömde skiten däri. Nu står den och skäms bland spilloljorna. Tur att det är luftkylt man håller på med normalt!
Kan berätta följande från en återvinningsstation i somras... Kom upp med en 20-litersdunk med gammal bensin och lite vatten i. Gick till den där boden de har där det ar emot olja och annat farligt avfall. Tyvärr var alla fat fulla, varpå den anställde säger:
"Jag kan ju gå och hälla ut det i skogsbrynet istället."
Eeeehhhh??? Undrar hur han tänkte där....
Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld