Är det någon som har några tips om vilken underredsmassa som är bra att använda? Tips tas tacksamt emot.
kör POR-15 bara 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Menar du POR15 , Rubberized Under Coating? Behöver något som skyddar under då jag har ca. 2,5 km grusväg innan det blir asfalts väg.
fungerar inte hagmans underredsmassa? är inte så insatt i det där tyvärr
Kanske lika bra att först lägga ett lager vanlig Por15 rostskyddsfärg och sedan ett lager eller två med underredsmassa.
Idag har jag äntligen haft tid att lägga ett lager rostskydd på undersidan av plattan. Nu ska det på ett par lager underredsmassa. Sedan är det dags att börja plocka isär bromsarna innan de nya delarna ska på plats.
Igår inköptes "nya" stolar till bilen från en mycket trevlig man här i Eskilstuna. Nu är frågan om det finns någon som har några bra tips på hur man rengör klädseln på bästa sätt. Ånga? Kemikalier?
Ska försöka lägga ut bilder imorgon
Ser vackert ut, Lycka till med arbetet!
Ett par nya fälgar har det blivit.
Köptes av EmilO här på forumet. Lite polering återstår, sen blir det kalas! 

Pappa fick en växelspak utav en arbetskollega. Det tackar vi för! 

Nu har jag äntligen gjort vår lillstuga så nu kan jag ägna min tid i garaget och försöka få klart bottenplattan. 
vad har du för dimension på däcken? har lika fälgar och sitter och funderar vad jag ska beställa för dimensioner, och ser ju rätt bra ut de ni har !
Tror att det är 145/65 fram och 195/65 bak. Kan kolla upp mer noggrant senare idag.
Nu har jag kollat upp däck dimensionerna och fram har jag 135/70-15 och bak är det 195/60-15
okej, Tack så mycket för svaret, nu kan man kolla efter lite däck
och ser ut att va ett trevligt projekt ni har 
Tack. Jag hoppas att kunna få fart på bilen till BugRun -15 
Nya bromsbackar, slang samt bromscylinder på plats. Tre kvar men de ska först rengöras, slipas och lackas innan montering.

Rock On!
fyfan ni kommer ju hinna till i sommar!
Målet är som sagt BR-15 men vi får se hur det går med karossen. 
BRC är ju senare på året och bättre så 
Sant, innebär mer tid. Kanske kan behövas.
Fick ett par trevliga bilder från pappa igår.
Bottenplattan är i princip klar, nu blir till att lägga ner jobb på karossen!

Efter och har suttit och kikat runt lite på alla bubbla projekt med lösa plattor karosser. varför monterar inga motorerna innan karossen åker på? 
Jag har nog tänkt montera dit motorn innan karossen åker på. Eventuellt åker även styrkolonnen på också för få ett test hur bilen funkar. Vi får väl se när både motor och kaross blir klara.
Tipsar om Biltema rostätande färg.
Den är grå men blir svart då den ätit
bort rosten från plåten och kan sen bara övermålas.
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Rostsk … 000017147/
99,90:-