1

Har sprungit på ett masonitgarage i "hyfsat" skick. Komplett med dörrar, frontlucka och fönster.
Funderingen jag har är nu, har det varit masonit även på insidan väggreglarna? Förutom den masonit som sitter på utsidan alltså?
På väggreglarna finns spikhål som om det varit det, men inget spår i övrigt.
En annan fråga som inställer sig då är vad händer med fukten (kondensen) i mellan dessa skivor?
Att det ska vara nåt innertak kan jag köpa och förstå, men att ha "dubbelvägg" verkar skapa problem. Eller ?

Eftersom jag är så ung, född-65, så har jag ju inte varit med på masonitgaragetiden, men någon annan kanske har ICQ/ab

Typ 3 Blå Variant 1600 - 68, Typ 1 -61, Grön, Typ 1 -75 Cab Brun,  Typ 2 T3 -81 Blå SCA-camping

2

Har en kompis som har ett sådant, men det är nog i plåt tror jag... Han har kraftiga bekymmer med kondens, men kanske masonitmodellen är bättre?
Vet tyvärr inget mera ang original modellen av detta härliga garage.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

3

ICQ/ae
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9403

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

4

Just ja, där ser man, inte bara jag som har såna tankar.

Typ 3 Blå Variant 1600 - 68, Typ 1 -61, Grön, Typ 1 -75 Cab Brun,  Typ 2 T3 -81 Blå SCA-camping

5

Ja, 50 split, om det är plåt blir ju kondens ett problem. Med någon form av underlagstak får man ju bort det vattnet iaf. Hur det blir med väggarna får jag ju se framöver.