Finns det fortfarande någon som gör en adapter för att kunna montera nyare växelåda utan att kapa i Barndoorn?
Jag har för mig att jag betällde från Wagenwest. Men jag hittade inte deras modell på hemsidan. Sedan har ju Concept 1 en modell, men den flyttar motorpaketet ca 1-20mm bakåt. Men det gör kanske inte så mycket. Nicko har en sådan, så han borde kanske veta.
Concept1 verkar bra, jag tänkte köpa hans adapter!
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Ja, den ser seriös ut.
GustaF var bättre än mig på att leta på nätet, så han hittade WagenWests modell.
Här är den.
vilken hade du valt?
Tack!
Jag provar med Wagonwest.
Jag har ett wagenwestkitt om så önskas(oanvänt). tror det är samma ända till -59.
Pickup från -67
Jag har ett wagenwestkitt om så önskas(oanvänt). tror det är samma ända till -59.
Jag har redan lagt en order som är skickad...
vilken hade du valt?
Jag valde Wagenwest tidigare, just för att slippa trassel då motorpaketet flyttas bakåt, men som sagt jag vet inte hur stor inverkan det har.
Rusty pm till dig då! 
Concept-1:s adapter flyttar lådan och därmed motorn 6 mm bakåt. Inget som orsakade mig något problem... Jo förresten. Adaptern fungerar inte med låda som har backljuskontakt då det blir lite trångt men det kör man ju ändå inte med på barndoor 
Ok, 6mm var inte mycket.
Har man tillgång till en svarv så är det inte svårt att göra om Noskonen så en nyare passar på eb äldre bil