En sån där tång är ju smart, men det känns som att det är väldigt sällan som man skulle komma åt med tången där man behöver den 
|o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|
Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Barndoor Kombi -1955 Mo och Domsjö AB
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 … 31 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
En sån där tång är ju smart, men det känns som att det är väldigt sällan som man skulle komma åt med tången där man behöver den 
Tången är bra när man borrat bort plåtar,så kan man lätt städa rent...brukar spänna fast en 5mm alubit mrd en svetstång sen elda..o man fläskat på för mycket kan aluminiumet smälta fast lite..
Det enda jag skulle köra är 2k epoxy... varför snåla när man ändå lägger ner sånt jobb?
Sen ska man svetsa så har Wurth en svetsgrund man kan spruta på.
Jobbar med vänster hjulhus bak och den måste ju vara lite rundad. Nu äger ju inte jag massa proffsverktyg som engelska hjulet osv men hade ett skruvstäd!

Funkade ganska bra
Väldigt vackert med all frisk plåt!
ska vi byta? den är ju rostig... 
Kanske lika bra 
Kapade ur lite på högra sidan denna gången

Sedan var det bara att börja tillverka lite plåtbitar 

Hejdå chassienummer! 
Du krigar på bra Hellberg! Kommer bli kanonbra det här.
Hejdå chassienummer!
Chassinumret har jag inte äns petat på? 
Du krigar på bra Hellberg! Kommer bli kanonbra det här.
Tack!
försöker iallafall bli klar i tid...
Kämpa på!
De tar sig!
Snyggt. Det var du som fick mig att köpa splitbuss ;-)
Shit va slize pizza nice!
Blir den klar till BRC 2015?! ^^
Kul att läsa!
Jag har gett upp kallgalv/zinkprimer för att jag inte hittat någon som fastnar riktigt bra på plåten. CRCs kallgalv kan man nästan skrapa bort med nageln. Kör numera med etsande primer på allt som inte ska svetsas, där jag kör Volvos svetsprimer.
jag tycker denna grunder sitter väldigt bra faktiskt, ska man skrapa bort det så får man skrapa på lite grann! 
Kallgalv måste få tid på sig att reagera med luftens fukt för att bygga upp ett stabilt oxidskikt som binder ihop partiklarna mot varandra och underlaget.
I min erfarenhet så går det inte att lacka över den innan den är någotsånär skraptålig.
Kan ta veckor (eller mer) beroende på väder och temperatur.
Funkar att använda men behöver mer än ett lager och TID.
S
Kom även på att det fattades en liten bit på vänster sida i motorrummet
Får nog tacka Tomas och gudarna för att den inte blev kvar i något dike i jämtland! Var tur att Tomas tog en paus och märkte att den lossnat och låg och vinglade på kanten!
Här kan du se var typ-skylten ska sitta original, den är ofta flyttad för att det har monterats en Eberspächer som behöver ett fläskigt hål i brandväggen just där id-plåten sitter.
Och då kan skylten hamna lite varstans 
Bild lånad från Barndoor.dk så ta ingen hänsyn till det rödmarkerade...
Jag har ju just ett sånt där fläskigt hål!
Jo, jag kan intyga att hans chassieplåt hamnade lite varstans....den låg med halva plåten utanför kanten på släpet, när jag hade pisspaus utefter vägen i Norrland.
hittar tyvärr inte bilden du skickade men så var det iaf 
Din skrot-telefon har slarvat bort den...
Har använt mig av en annan metod när jag tacklade de fastrostade skruvarna till gångjärnen.
Jag borrar i botten på "stjärnan" med en klen borr först för att få ett centrerat hål rakt genom skruven. När det är klart så borrar jag med en 10 mm borr bara precis så att skallen släpper från resten av skruven. Sedan borrar jag med en borr avsedd för M8 gängning. Tror att det var 6,8 mm. Kolla upp det innan du kör på. Sedan drar du igenom en gängtapp.
Funkade jättebra för mig. Utom på en skruv där första borren gick av i skruven. 
Bra jobbat! 
Har använt mig av en annan metod när jag tacklade de fastrostade skruvarna till gångjärnen.
Jag borrar i botten på "stjärnan" med en klen borr först för att få ett centrerat hål rakt genom skruven. När det är klart så borrar jag med en 10 mm borr bara precis så att skallen släpper från resten av skruven. Sedan borrar jag med en borr avsedd för M8 gängning. Tror att det var 6,8 mm. Kolla upp det innan du kör på. Sedan drar du igenom en gängtapp.
Funkade jättebra för mig. Utom på en skruv där första borren gick av i skruven.
Bra jobbat!
Tack för tipset
Nu är dock alla skruvar fixade men kan vara ett bra tips för andra skruvar som jag är 100% säker på att någon kommer gå av
Ska fixera dörrhålet så det blir i vinkel och staga upp!
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 … 31 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Barndoor Kombi -1955 Mo och Domsjö AB
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.