Hej. Är sedan några timmar nybliven ägare till en underbar bubbla 1302 från 72. Körde den hem 12 mil men motorn svarar dåligt. Som om den är orkeslös och inte får soppa som den ska, var ska jag börja felsöka? Vidare dör motorn när man lägger i backen, misstänker en kortslutning i samband med att backlampan ska tändas. Någon som varit med om liknande problem?
Lär väl få återkomma med fler frågor nybörjare som jag är. Tack på förhand
//Ruff
Under tändspolen så hänger en " hängsäkring" som är till backljuset.. Någon har satt det på fel stift på tändspolen,, så flytta det till plus stiftet så skall du nog kunna backa igen
Tack David, var ute och kollade i morse och du har helt rätt. Där sitter en kabel med en häng säkring på minus precis som du säger. MEN.....på plus finns bara tre stift på tändspolen och alla tre är upptagna....vilken ska bort därifrån?
Mycket tacksam för svar och hjälp 
Var går de tre kablarna?
Ali G
Ja....det kan jag inte riktigt svara på men ska försöka ta reda på det. Tittade lite på ett kopplings schema jag hittade på nätet och det verkar som det SKA gå till förgasarstartautomatik och elektromagnetiskt tomgångsmunstycke...men om det gör det vet jag inte....ska försöka reda ut detta i kväll. Återkommer så snart jag vet
Redat ut detta med backen, tack för hjälpen, nu återstår problemet med att den är orkeslös och inte vill varva....tips mottages gärna
//R
7 2014-10-17 21:49:37 Senaste redigerad av Björn J. (2014-10-18 06:57:39)
Redat ut detta med backen, tack för hjälpen, nu återstår problemet med att den är orkeslös och inte vill varva....tips mottages gärna
//R
Kolla först att motorn får tillräckligt med bensin.
Det finns en sil i tanken, innanför bränslerörets anslutning, i botten av tanken, kollas.
Sedan kan det hända att det finns ett billigt filer innan bränslepumpen, kolla upp det.
Om det inte finns något filter innan pumpen så kan det bli stopp i denna. Om du har tur så går det att skuva isär pumpen, inuti finns det en finmaskig sil, som skall rengöras.
Sedan kan du få skit i förgasaren. Kolla den, demontera och blås alla munstycken och kanaler.
Man kan sedan gå vidare och kolla tändning, hur sotiga är stiften?