1

Har en ebersprächer på min bubbla. Drar man i knappen så går fläckten igång men komner ingen bensin. pumpen låter inte heller. Finns det pumpar att köpa eller ta en annan och montera?

2

ta loss pumpen och kolla så inte membranet torkat fast, det hade det gjort på min...

---  java grün bubbla -66  ---
---  ulmen grün buss -71  ---

3

Kolla kontakterna

4

Ta reda på vilken värmare du har och googla runt efter servicemanualer för modellen, hittade mycket bra när jag fixade iordning min värmare, har dock inte kvar dessa bokmärken

5

Bensinpumpen funkade inte men gör det nu. Glödstiftet funkar också.

Problemet är att bränsleslangar torkat sönder och upptäkte att dom är jutna/pressade på armaturen. Går de att kapa slangarna och dra slangar med slangklämmor och göra rörstumpar med rätt kona för att få på slangar?

6

Såga försiktigt längs med de pressade plåthylsorna och bänd bort dem o dra av slangen då får du fram slanganslutningar som passar vanliga bränsleslangar.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

7

Böt slangar och sen starta den. Röda kontrollampan tänds och det kommer värme.blev ingen rök i hjulhus men luktar avgaser.hade den igång i ca 10min och har haft den igång 2-3gånger men sist starta den och gick ca 40sec sen slog den ifrån och nu tänder den inte.soppa får den och glödstiftet funkar.

8

Jag måste ha motorn igång för att den ska tända.

Anders