Har en ebersprächer på min bubbla. Drar man i knappen så går fläckten igång men komner ingen bensin. pumpen låter inte heller. Finns det pumpar att köpa eller ta en annan och montera?
ta loss pumpen och kolla så inte membranet torkat fast, det hade det gjort på min...
--- ulmen grün buss -71 ---
Kolla kontakterna
Ta reda på vilken värmare du har och googla runt efter servicemanualer för modellen, hittade mycket bra när jag fixade iordning min värmare, har dock inte kvar dessa bokmärken
Bensinpumpen funkade inte men gör det nu. Glödstiftet funkar också.
Problemet är att bränsleslangar torkat sönder och upptäkte att dom är jutna/pressade på armaturen. Går de att kapa slangarna och dra slangar med slangklämmor och göra rörstumpar med rätt kona för att få på slangar?
Såga försiktigt längs med de pressade plåthylsorna och bänd bort dem o dra av slangen då får du fram slanganslutningar som passar vanliga bränsleslangar.
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(
Böt slangar och sen starta den. Röda kontrollampan tänds och det kommer värme.blev ingen rök i hjulhus men luktar avgaser.hade den igång i ca 10min och har haft den igång 2-3gånger men sist starta den och gick ca 40sec sen slog den ifrån och nu tänder den inte.soppa får den och glödstiftet funkar.
Jag måste ha motorn igång för att den ska tända.
Anders