God kväll! Jag undrar om det finns någon som har eller vill ta några bilder på hur eberspächern är inkopplad? Bilen det avser är en typ1 -64 6volt. Den är liksom urkopplad lite var stans så bild på hur den sitter från säkringsdosan vore guld, även någon bild på hur det är anslutet på brytaren som spaken påverkar (start/stopp) Tack så länge!
Om det är en B2-värmare kan jag scanna kopplingsschemat imorgon.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Japp det är det! Det vore underbart 
Det var både B2 & BN2 på samma sida... 
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville
Tusen tack Stefan! Nu får vi se om det blir liv i den..
En undran dock, nr. 16 som är Säkerhetsströmställare på B2, hur ska den inkopplas? Tycker inte jag ser det på bilden. Antar att man kan utgå från bilden på BN2 när det gäller hur det är kopplat?
B2:an har väl ingen sådan? Men jag kan scanna motsvarande bild för B2 och lägga upp den.
Här ritningen på B2:an
Tack Stefan! Måste iväg på kurs några dagar så det blir inget garage på en liten stund. Men jag kanske tänkte fel nu, jag menade den där röda brytaren som sitter på sidan av. Ett genomskinligt plasthölje, 4 kablar har den. Hade tyvärr inget foto på den och garaget hann jag inte till idag!
Visst är det så att man kan återställa med den röda knappen men 22 är en bimetallfjäder inne i kammaren som känner lufttemperatur på den luft som blåser in i kupén. Bryter pumpen om det blir för varmt.
Nu har jag kopplat ihop den utan den där röda brytaren enligt schemat överst och den startar fläkt, pump och till och med är det spänning till glödstiftet. Luktar som det funkar också
Ska testa med inkopplat bränsle i morgon...
Visste inte att B2:orna ens hade den där överhettningsvakten... Ser den fabriksmonterad ut?
Nja ja funderar på om den är det verkligen. Dock så fungerar värmaren nu, pumpen är lite seg att starta ibland men utöver det varmt och skönt! Tack för hjälp med schemat!