1

Skäms lite över att fråga men hur lägger man upp bilder ? skulle va jättesnällt o någon skulle kunna skriva en liten How to ICQ/ab

23år ung, bomba med vw kunskap vill lära mig alla tipps o trix:) 
Haft en 64, 66, 62 nu har ja en 60 och 61

2

lägg upp bilderna på tex  forumbilder.se från din dator eller telefon. sen kopierar du in lämplig länk in i texten. eller någon annan sida.

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3 Senaste redigerad av easos (2014-02-17 08:15:48)

Inget man bör skämmas för... ICQ/ab
Du har även photobucket.com där kan du registrera dig & skapa olika album.
Har man även Iphone så är det kanon då det finns en app där man kan ladda upp bilderna man fotat direkt.
När man väl har laddat upp en bild där så kan du redigera det där & sen så kan du kopiera länk & klistra in i forat..
markera adressen & klicka på bildsymbolen i "verktygsbaren" då när du skriver.
Förstår du eller blev det ännu krångligare ? ICQ/ae

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

4

Du behöver inte alls använda någon "extern" sajt/server för detta.
Det går alldeles utmärkt att tanka upp bilder direkt här på BV.

Under fönstret "Skriv meddelande" finns det ett fält "bifogade filer"
Klicka på "bläddra" och leta fram din bild på hårddisken och tanka upp den (se bilden nedan).

Det som är lite dumt att att man ofta inte direkt kommer åt detta fält utan att först börja skriva något i meddelandefönstret och sedan välja "Förhandsgranska".

Du kan på detta sätt lägga upp max fem bilder per inlägg.
OBS! Du måste se till att krympa bilderna så att de inte är större än max 1Mb och se gärna till att de inte är större än t.ex. 800x600/1200x900 pixlar stora.

En nackdel är att bilderna hamnar längst ner i inlägget. Vill man varva bilder med text så är man tvungen att göra som tidigare personer skrivit, dvs använda en extrern server för att ladda upp bilderna och sedan länka in dem i texten.

Post's attachments

Skärmklipp#1.JPG, 28.7 kb, 800 x 282
Skärmklipp#1.JPG 28.7 kb, 190 downloads since 2014-02-17 

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

5

Flickr.com 1terrabyte gratis billagring och världens största site för bilder

Let's make BOXERVILLE great again.
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR

6

Varför kan det inte vara enkelt? Man tar en bild med sin iPad och vill lägga upp den på forumet men det går ju inte. Man måste tydligen vara dataingenjör. Kan nån förklara så jag begriper. Bilderna är för stora säger forumet. Jag vill inte skapa massa konton i rymden för mina bilder. Ska det verkligen behövas? Jag försökte med forumbilder.se men fick error där med.