1

När grannen rullade in med sin nya -74 BayWindow Lyxbuss pekade frun med hela handen  ut genom köksfönstret och sa "-En sån skall jag ha!"

Så nu står det en nyligen hemkommen -70 BayWindow på trailern på parkeringen. Så för en som bara har byggt amerikanskt och MC tidigare och är helt ny i den luftkylda VW svängen undrar jag således vart man lämpligast får tag i prylar och information till dessa klenoder?

//Per Eliasson, Floda

Not your avarage VW type of guy...

VW T3 Transporter EH Syncro -85
VW T3 Transporter DH -86

...och mycket mer icke VW relaterat! ICQ/ad

2

Nya delar finner du lättast på www.classicvw.se eller på www.vwcsp.se

begagnat hittar du här på forumet under delar säljes, och köp och säljmarknaden för luftkylt på Facebook

Välkommen och vi väntar med spänning på lite bilder av ditt ny förvärv  ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

3

Grattis!

Hos www.paruzzi.se hittar du nya delar till bra priser!

//Erwin

4

Tips. Vad jag erfarit så finns det mycket mer lågkvalitetsdelar på marknaden till vw mot vad du är van vid. Även dom delar till tex Ford Mustang börjat gå åt det hållet numera.

Köp de bättre varianterna på delarna om det finns alternativ.

Och grattis!

// Morgan
------------------------------------------------------------------
1961 soltaksbubbla , 1977 taklucksbay, 1951 Ford Anglia, 1966 Volvo soltaks Duett, 1966 MKP IV

5

Alan H Scofield (GB) har bra priser och låg frakt. Sedan kan du kolla på Just Kampers, VW Heritage eller Custom and Commercials.
Känner du någon Simon med samma efternamn som du? Han bor också i Floda. I så fall får du gärna hälsa från mig
/Jan Dersjö

Bay 78 Kleinbus under uppsvetsning, Bay 77 Donatorbuss (skrotad nu), T23 projekt