Här kommer inom kort dyka upp bilder och info om mitt egenbyggda blästerskåp som kommer byggas av ett oljefat!
Om någon annan har byggt något liknande får ni gärna komma med tips nu innan jag drar igång!
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt - icke VW » Blästerskåpsbygge!
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Här kommer inom kort dyka upp bilder och info om mitt egenbyggda blästerskåp som kommer byggas av ett oljefat!
Om någon annan har byggt något liknande får ni gärna komma med tips nu innan jag drar igång!
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=1 … 01fc0d471f
Grymt! Tackar 
Har också funderat på att bygga ett eget blästerskåp, men är inte ett oljefat lite för litet, t.ex. om man vill blästra en fälg?
Jag hasade fram ett gammalt sopskåp i dag (sådana som satt i garaget förr )H'B'D' 1200*850*600 som jag tänker mig att använda ca hälften av höjden.. + en tratt under i den gamla botten, med en grov gängad rörbit med ett lock på, så man kan tappa av bläster mediet. en hjulställning kommer under.. .. Blir en rad eller 2 i min byggtråd..längre fram.. fast det var blött idag..
så det blev annat gjort..
Min tanke är att kapa hål för handskar och ruta i dörren. och förse den med en gummilist..
Hanskar e handlade på jula, liksom skyddsfilm till rutan.. en gammal köksfläkt tänkte jag skall trycksätta skåpet, och genom en ventilations slang trycka ut dammet ..har sett att en del låter en dammsugare suga genom en delvis vattenfylls dunk, som då agerar dammfilter..
blästern blir en billig sug bläster från biltema, eller tryck blästern från jula.
Härligt projekt och lite Kajsa Warg...gillar! 
Jag tror att oljefatet blir bra att köra en fälg i men tiden får utvisa..annars får man bara bygga ett nytt 
Tobban här på forumet håller på att bygga ett blästerskåp av ett oljefat, tror han snart är klar. Du kan säkert få lite bilder osv av honom 
Tobban här på forumet håller på att bygga ett blästerskåp av ett oljefat, tror han snart är klar. Du kan säkert få lite bilder osv av honom
Grymt 
Tänk bara på att ha bra lutning på konan där sanden skall rinna ner. Sanden har en tendens att ligga kvar.
Gamla sop skåpet håller på att förändras.. fler bilder i min buss byggtråd..
några timmar till.. men kommer nog att landa på ca 1000kr färdigt med allt..
dvs bläster belysning utsug..
Har du hittat lämpliga handskar någonstans? Jag kommer att behöva byta i mitt skåp någon gång.
Har du hittat lämpliga handskar någonstans? Jag kommer att behöva byta i mitt skåp någon gång.
Sök på sandblaster cabinet ebay så kommer det upp en massa habdskar och reservdelar till blästerskåp
Jag köpte dom på biltema.men dom säljer inte dom längre.... Kanske jula har...
Jag köpte dom på biltema.men dom säljer inte dom längre.... Kanske jula har...
Jula har inte längre! Jag köpte dessa http://www.hjulochverktyg.se/blasterhan … lasterskap
Tror jag sett hos Verktygsboden.
Jula
http://www.jula.se/catalog/verktyg-och- … ar-076016/
Handskar
Art. nr:076016
Jag köpte julas blästerskåp, det är dock lite för litet ibland.... Gillar inte plastfilmen för glaset, men glasmästaren får göra flera riktiga glas. Bläster minstycket tycker jag fungerat mycket bra, har även friblåst bakom en pressenning för dom större prylarna ( inge trevlig arbestmiljö dock).
Jula
http://www.jula.se/catalog/verktyg-och- … ar-076016/
Handskar
Art. nr:076016
Dem har utgått! 
Swedol köpte jag mina. Även Duab-huset har handskar.
Inga bilder men skåpet blev klart idag, testade på en fälg och det fungerade la hyggligt, lite liten kompressor dock..funderar på om pistolen är rätt för användningsområden..får testas lite mer för utvärdering!
Mycket lögner Jocke
no pic? didn't happen 
Mycket lögner Jocke
no pic? didn't happen
Manisk lögnare...får ta en bild nästa gång jag är i hans garage, den blev INTE vacker dock haha
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt - icke VW » Blästerskåpsbygge!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.