Jag har just köpt en gammal piketbuss.
18000 mil Aut med lite rost i skarvarna, annars helt ok, väldigt fin undertill.
för 15k
Har jag gjort bort mig ?
tänker närmast på lådan...
Hej
vi vill gärna se bilder

Typ 1 1303 S -74 Guld
T3 Buss -85 Ljusblå
Volvo Turbo -92 Vinröd
Lådan e ju udda vilket bara gör den roligare att äga / köra.
Och polis brukar ju betyda välskött och påkostad. Så grattis 
Fast utan bilder är har de inte hänt, som man brukar säga 
MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894
Jag får plåta på torsdag, när jag hämtar den 
jag servade många sådanna åt vällingby polisen när domm var nya 80-84 ,vid givna intervaller byttes allt oavsätt skicket men automat o lyft kylda förgasamod var tok slöa gjorde inte 90 om man så hadde med lut med vind o var pissnödig som F 
automat o lyft kylda förgasamod var tok slöa gjorde inte 90 om man så hadde med lut med vind o var pissnödig som F
Ett perfekt utryckningsfordon m.a.o haha!
Detta är en -90 och den gör 100! Minst 
7 2014-10-01 17:35:39 Senaste redigerad av Hasse T3 (2014-10-01 17:36:37)
Automat lådan är inga problem är samma på Audi 100 i samma tidsepok glöm bara inte att byta olja någon gång
jag menar alltså växeldelen slutväxel och sprängkåpa är speciella för dessa vagnar
Lite trådkapning här, MEN nu nämnde du nåt intressant hasse! Är lådan samma eller bara innehållet i lådan samma som audi 100? Annars tänkte jag att man kanske kunde leta upp en 5-petad audilåda å använda sprängkåpan från en automatare?
Men det är väl bara i drömmarnas värld

Lite trådkapning här, MEN nu nämnde du nåt intressant hasse! Är lådan samma eller bara innehållet i lådan samma som audi 100? Annars tänkte jag att man kanske kunde leta upp en 5-petad audilåda å använda sprängkåpan från en automatare?
![]()
Jag gillar hur du tänker här 
Här kommer iah Bild. hoppas jag…
hjulsidorna for av på 3 röda!
Det lustiga är att i skuren låg originalkapslarna. i gott skick dessutom! märkligt.http://s567.photobucket.com/user/v-forc … ml?filters[user]=98222097&filters[recent]=1&sort=1&o=0/
nu då?
Fiiiin
Jag ska själv åka o göra upp en affär på en fin T3 buss -85 ikväll, då är man GLAD

Typ 1 1303 S -74 Guld
T3 Buss -85 Ljusblå
Volvo Turbo -92 Vinröd
Bockerud skrev:Lite trådkapning här, MEN nu nämnde du nåt intressant hasse! Är lådan samma eller bara innehållet i lådan samma som audi 100? Annars tänkte jag att man kanske kunde leta upp en 5-petad audilåda å använda sprängkåpan från en automatare?
![]()
Jag gillar hur du tänker här
Nå, Hasse, när kommer ditt utlåtande
Jag står i startgroparna te o byta låda under helgen, så nu undrar jag hurvida jag ska avstyra det eller inte
För övrigt en trevlig buss Henric, det lilla vi fårr se av den så verkar den klarat sig riktigt bra från rosten! Grattis!
Ser ut som en trevlig vagn, ska bli intressant att se hur du gör den personlig
Och välkommen till Sveriges trevligaste VW forum
Ett tips är att uppdatera din hemvist i profilen
Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Tack för välkomnandet!
Jag har börjat skrapa lite i de rätt taskigt spacklade karosskarvarna, inte så upplyftande…
Hur många timmars rostsvetsande skulle ni rutinerade grabbar och tjejer vara beredda att lägga på denna?
och om det skulle vara värt det, var lägger jag upp min önske/ köpeslista?
Typ kaptensstolar?, plaststötfångare, Instrumentpanel med varvräknare och diverse innerpaneler, då de flesta ha en massa skruvhål i sig
samt diverse skador efter att ha fraktat bus i 7 år...
Glöm inte skjutfönstren i skjutdörren och mittenfönstret. Paneler finns nya, kaptensstolar finns säkert också att få tag i men inte nya, varvräknare skulle jag leta på www.ebay.de, men det är främst blåa folien på baksidan av clustret som är svårare att få tag på.