Hej! Har tappat bort mina motorbultar till men 72a bay! Vet nån vad det är för gänga och längd på dom? Tack på förhand
Vilka skruvar är det du menar (en bult har inga gängor;))?
Motorskruvar kan vara vad som helst som är till motorn.
Ali G
Dom man sätter fast motorn med växellådan! Skulle vilja ha längd o gängstigning!
Skruven som sitter vid startmotorn är ju en specialare, med en rund skalle som är avfasad för att kunna ligga an mot själva startmotorgodset och på så vis sitta i "spjärn". De två fästpunkterna nedtill sitter ju med pinnskruv, de borde ju sitta kvar i blocket om ingen skruvat ur dem förstås. I den övre vänstra punkten sitter motorn med vanlig sexkantsskruv, gängad i blocket. Jag har för mig det är M12 i standardstigning, men det kan ju vara helt fel om minnet sviker.
(Om du mot förmodan har en typ4 tvålitersmaskin med tillhörande växellåda, är sprängkåpan djupare och alla skruvar en bit längre).
Svwerker: Jag förklarade vänligt samma sak, att en bult saknar gängor, för en kund för någon månad sen. Han vägrade acceptera det jag sa och avfärdade mig som okunnig, och kunden har ju alltid rätt.
Ironiskt nog verkar just vagnsbult vara ett än mer etablerat undantag. "Hjulskruv" är nog det som "folk" annars är mest obekväma vid att använda.
M10
Attans, är de inte större? Börjar bli dags att skruva loss en motor verkar det som... 
Svwerker: Jag förklarade vänligt samma sak, att en bult saknar gängor, för en kund för någon månad sen. Han vägrade acceptera det jag sa och avfärdade mig som okunnig, och kunden har ju alltid rätt.
Ironiskt nog verkar just vagnsbult vara ett än mer etablerat undantag. "Hjulskruv" är nog det som "folk" annars är mest obekväma vid att använda.
Du skulle ha bett honom att gå hem och googla på det. 
Ali G
Han var nog av typen som inte helst använder datorn (och som levt större delen av livet utan en) och kunder som "har rätt" stöter man på rätt ofta i jobbet... Man blir lätt blasé, är det farligt? 
Hahah skruv då! Är det m10!? Ska köpa lite skruv prova!