1

Vad skulle ni rekommendera för munstycken till en singel 44 idf och var kan man köpa ?

2

Misab i Göteborg....dom e bra på att svara på frågor oxå

Typ1 1956
Typ1 1302 1972 x2
Typ 2 deluxe 1977

3

Även CSP har munstycken. Singel-IDF brukar vara minst sagt svåra att få till så jag vet inte hur den ska bestyckas men börja med standardbestyckningen, beror ju rätt mycket på vad det är för motor.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

http://www.fastroadcars.co.uk/shop/index.php

Där har jag handlat, bra priser

5

Alfa1750 på ebay har det du behöver.

Sen vad jag läst om singelweber är att man borrar ett 2mm hål i spjället för att kunna ha spjället mer stängt. Sen nästa grej är värme... du "måste" ha någon uppvärmning av insuget, det fryser annars.

6

Såg de om 2 mm hål igår ska prova de sen har jag beställt nya munstycken , har inte nå problem med frysta insug

7

Singel weber+kul kam=ingen tomgång. Har precis plockat bort det som satt på min bil å håller på att sätter dit dubbla...så nu i veckan får jag se vem som va kass jag eller en ensam weber.

Typ1 1956
Typ1 1302 1972 x2
Typ 2 deluxe 1977

8

Tomgång är inga problem för mig men är ingen jätte vass kam i min

9

Jag känner ingen som lyckats bra med detta i Sverige men det kanske finns någon.  Som sagt är kylan värsta fienden och jag har inte settnågot insugningsrör med bra förvärmning men det kan kanske finnas någon. Säg gärna tillom du får ordning på det för den kunskapen är bra att sprida.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

10

Gött! just tomgången verkar ju va de dom flesta har problem med!

Typ1 1956
Typ1 1302 1972 x2
Typ 2 deluxe 1977

11

Har bytt munstycken , går bättre men går fort farande lite ryckigt vid häftigt ful gas

12

Polaren kör min gamla 1835cc, w110, bugpack streetpro toppar med enkel 44 och den fungerar riktigt bra... Vet dock inte strl på munstycken...

VÄRMLAND VW DALSLAND

T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963

13

Har bestyckat efter tabell de ända jag inte gjort är att borrat 2 mm hål i spjällen som de står i tabellen

14

Ryckigt, precis när du gasar fullt, eller när du håller fullgas?

Kan ju vara att den behöver lite mer sås från accpumpen om de är när du gasar till. Den är väl specad för endast två cylindrar å inte fyra som de blir nu?!?

15

När jag håller fullt ska byta soppapump tror att den inte mår helt bra

16

Är det över 5000 är skulle jag gå ner på luft, under upp på huvud. Om det är pumpen så kommer problemet att öka ju längre du kör.

Ali G

17

Nu har jag beställt nya pump jet munstycken 80 istället för 50 så hoppas de löser problemet