motorn ska ur i vinter och ses över. bla ska det dit ett nytt avgassystem. vill ha nåt med ok passform som låter gott. gärna lämpligt till 1600 men även funka när kubiken ökas lite. ös på med tips i sverige och utomlands. billigt till dyrt.
2 2014-09-23 06:12:02 Senaste redigerad av NoVW (2014-09-23 06:15:50)
Kan rekommendera dessa om man vill ha dubbla pipor. Har ett på 1835 an (lätt trimmad) mycket bra passform och skönt ljud.
http://www.vintagespeed.com.tw/Exhausts … -main.html
//Morgan
No VW: Hur högt låter den (jämfört med tex ett ormbo med Quit pack dämpare)? Funderar på ett sån't VintageSpeed system till min 1295cc. Gillar att de har justerbara flänsar och att de har gänga för lambdasond.
Jag skulle säga att den låter dovare och inte lika högt (gällt). Jävligt gött med andra ord
Enda problemet var att kylplåtarna (eller vad dom kallas) under cylindrarna inte passar utan man får klippa/kapa dom. Inget stort jobb dock.
No VW: Hur högt låter den (jämfört med tex ett ormbo med Quit pack dämpare)? Funderar på ett sån't VintageSpeed system till min 1295cc. Gillar att de har justerbara flänsar och att de har gänga för lambdasond.
Jag är lite mera old school så jag tycker att ett mergesystemen är mera rätt. Köp det minsta på marknaden så funkar det för både 1600 och en bit över 100 hk.
Ali G
Att tänka på när man köper de billigare avgassystemen bara.. passformen är inte alltid helt 100. På mitt empi fick jag slipa flänsarna mot topplock för att den ska sitta tätt och inte läcka på sidorna. Sen kan jag inte svara på om det brukar va bättre på de dyrare.
är nog ett merge jag är ute efter men jag behöver länkar vart dom finns. inte så hemma på vw efter ett antal års frånvaro 
http://www.classicvw.se/ormbo-competiti … ts_id/1972
1½ kanske är lite väl på en original 1600 kanske... ska väl finnas 1 3/8 också?
hur är passformen på dom där som du tipsar om MrIcka?
1,5 tum funkar nog. kommer nog rätt snart sitta nåt större i den. typ 1776-1914 nånstans
Inte en susning om passform tyvärr, jag köpte en begagnat. Kanske någon som har köpt?
Dalhems.com har också ett gäng, det är Bugpack som tillverkare vet inte vad Classic har... kanske är samma
http://dalhems.com/sv/p/b8cfd2477ce9445 … vart-tratt
Jag kör med ett 1 5/8 "competition" system från ClassicVW.
Klart nöjd med passformen.
mvh Magnus
Om man nu som jag är trött på kinaskräpet o tänker köpa kvalitet vad är alternativen.jp har ett csps python finns det nått mer i samma kvalitet
13 2014-09-24 20:26:51 Senaste redigerad av MrIcka (2014-09-24 20:28:20)
http://www.turbothomas.com/vwrange/beetle/index.php
Ska väl vara bra grejer
Sedan är de väl några finnar som snidar till i rostfritt med
14 2014-09-24 22:43:08 Senaste redigerad av PPRMicke (2014-09-24 22:47:49)
A1 har bra prylar sen har du Gene berg
Tiger gör som du vill ha det (A1)
1,3/8 lämpligt för en 1600 1,1/2 upp till 1776 Ps förstort tappar man hk o vrid
länk http://www.piersideparts.net/A1EXHAUST.html
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Mitt kommer från turbothomas i UK. helt rostfritt och passformen är 110%, byggs efter dina önskemål. Dock när jag beställde var han lite krånglig gällande leveranstider detta var dock 4-5 år sedan så...
Ähh skit i sånt där. Turbo ska du åka. Vi ska ta över Turbo Town från Västeråsarna. 
nä sugis blir det. gillar ju weberbröl jag!
tack för tipsen. ska gå igenom och läsa. ös på med mer tips om nån har nåt.
Mitt finska rostfria ser ju åtminstone bra ut, har inte hunnit testa än 

Jäklar, det var ett snyggt avgassystem, vad går ett sånt loss på och har du en länk?
Mitt Python-system tog inte många minuter att montera, mao bra passform.
Gött ljud också, finns i 4 storlekar har jag för mig.
Kostar runt sjutusenlappen.
Mitt finska rostfria ser ju åtminstone bra ut, har inte hunnit testa än
skit i avgaset, kolla in lacken på bilen bakom!!!!!!!!!!!
vart har du köpt det där systemet nånstans?
Fast det där är inte Rugar Jörgen 
Köpte det på BRC av Kuplapaja pojkarna
En liten varning gällande Pythonsystemen, mitt passade inte.
Problemet för mig var korta axlar kombinerat med Gasburnerkopior (minns inte offset) skodda med 205/70-15. Dämparen tog i insidan på däcket rejält.
Detta gällde en bubbla.
Den där racern är det ett annat anonymt proffs som lackat
men avgassystemet ser bra ut, vad är det för dimension på de där rören ?
skit i avgaset, kolla in lacken på bilen bakom!!!!!!!!!!!
![]()
vart har du köpt det där systemet nånstans?
Såsom Hasse tipsar längre upp...
JPM Wasp Street & Strip Header, finns i 3 storlekar, måste vara ett av de mest genomarbetade avgassystemen på marknaden idag.
- Dyrt? Ja!
- Kvalitet? Ja!
- Effektvinst? Troligtvis!
- Diskret? Nej!
- Köpa? ...!
Tips: Om så är intressant, köp / beställ på JPM`s dynodag nu i Oktober så får Du 10% rabatt!
Then Triple It To Get The VW U Think U´ll Have ...
Under construction:
Original lookin' T1 - 57 oval body on modified - 66 pan.
Motordesign by JPM, Transmission by H.E.A.T. ( M.H.).