1 Senaste redigerad av hero (2014-09-23 21:04:00)

Sökte lite snabbt men hittade inget..

Jag är inte konstant inloggad, utan brukar surfa på boxerville även utloggad. Hittar jag en tråd med något intressant och vill svara, trycker jag på logga in.
Då dyker ju väntesidan upp "Du kommer automatiskt bli skickad vidare om 1 sekund. klicka här om du inte yada yada yada".
Oftast blir det problem för mig här om tråden har en nedladdningsbar bild i sig.
Jag stannar på väntesidan, och bilden laddas ner. Klickar jag på länken, laddas bilden ner igen. Och jag slussas alltså inte vidare "in" på boxerville.
Det är inte att jag inte blir inloggad. Klickar jag på mitt bokmärke eller skriver på nytt in adressen så är jag inloggad.

Är det någon fler som har detta "problemet"?

Kör firefox och har dessvärre inte kontrollerat med andra webbläsare.

Läs inte detta.

2

Jag har samma problem med telefonen fast med explorer men det är bara att kryssa ner sidan och öppna en ny med BV så är jag inloggad på den.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

3

Har inga problem med inloggning, kör med chrome.

Typ 2 Buss -72 Renovering pågår

4 Senaste redigerad av hero (2014-09-24 06:42:53)

Hmm.. Kollade lite vidare. Verkar som problemet för mig uppstår när jag klickar längst ner på
"du måste logga in eller registrera för att svara"

Som här:

hittar en tråd jag vill svara på. scrolla ner och klickar på logga in.
http://i995.photobucket.com/albums/af77/Fircai/Untitled-1copy_zps11c7ddcf.jpg

Bild laddas ner och jag blir inte vidareskickad. Klickar jag på länken laddas bilden ner igen.
http://i995.photobucket.com/albums/af77/Fircai/Untitled-2copy_zpsd54393c7.jpg

Efter några försök... (inte mycket godis i min "hämtade filer" mapp, men ni behöver ändå inte se det ICQ/ae )
http://i995.photobucket.com/albums/af77/Fircai/Untitled-4copy_zpsc9160511.jpg

Problemet verkar som sagt bara uppstå för mig när jag klickar där nere, och när det finns en nedladdningsbar forumsbild i tråden.
(Dessa bilderna jag la in i tråden är länkade från annan sida, och då uppstår inte fenomenet.)
Så det är ju inget problem i sig, men tänkte bara uppmärksamma/höra mig för om jag är den enda som råkar ut för det.
Nu ska jag radera lite bilder ICQ/ad

Läs inte detta.

5

Jag får det ibland när jag ska logga in med telefonen, bara att öppna sidan på nytt så funkar det  ICQ/ab Ingen aning vad det beror på...

6

Hur blir det om du avaktiverar tillägg som modifierar källkoden, adblock, gm/tm om du har etc ?

Det låter som att något script leker med koden.. Nu kör jag själv inte FF men det borde finnas någon konsol som visar felen om man nu vill gröta ner sig ICQ/ab

It's dancy time! Dancy dancy 'till you cry!

7

Händer mig oxå, brukar göra precis som Hero, o jag kör Mac System 10.8.5 med Safari som läsare.

Jag klickar bort den nedladdade bilden, sätter cursorn sist i adressfältet o gör en retur . . . trycker på returtangenten iaf, o vips är jag inloggad, tebax på den sida där jag ville logga in.

Märklisch!

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

8

Hmmm... jag lyckas inte återskapa problemet. Någon mer som får samma problem som har mer insikt?

"Daddy Cool"

9

Hmm..

@Tysken, testade laptopen på jobb, avaktiverade adblock (enda tillägget) men det blir samma sak där.
Fortfarande inte testat chrome/ie eller annat.

Goopher, Det är ju som sagt inget som stör själva surfandet, jag var mest intresserad av att höra om det fanns fler än mig som råkar ut för det. Och det kanske fanns en quickfix för det.

Testade jontes trick nu att bara markera adressfältet och trycka enter, det funkade iaf trots att jag fick ytterligare en nedladdad bild innan Default/tongue

Läs inte detta.

10

Det brukar bli så för mig med. Bärbar datamaskin med
Googel chrome.

VW typ 3 1600 TLE 1971