När bilen är varm så har den helt plötsligt blivit svårstartad 
Första tanken var kondingen så jag bytte den mot en ny men samma problem kvarstår !?
1200 industri motor som går kanon förövrigt .
Ide'er någon ?
Tack
Attitude is everything !
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Svårstartad
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
När bilen är varm så har den helt plötsligt blivit svårstartad 
Första tanken var kondingen så jag bytte den mot en ny men samma problem kvarstår !?
1200 industri motor som går kanon förövrigt .
Ide'er någon ?
Tack
Jag tolkar svårstartad som att den går runt men inte tänder. Hur gammalt är batteriet? Ibland när man har dessa problem och ett nytt batteri löser problemet, beror det på att motorn är mer svårstartad när den är varm och har man då ett batteri som är på gränsen hela tiden, orkar det inte med den något mer tungdrivna motorn när den är varm. Ett dåligt batteri orkar inte ge gnista till stiften samtidigt som det driver motorn, då kan man få tändningstendenser precis när man släpper nyckeln.
Det är en av många idéer.
Jag undrar hur kompen känns och om den startar om du pumpar med gasen
12volt med 6 volts startmotor som snurrar på som bara fan så där e inte problemet !
Kompen har jag inte kollat men mycket riktigt så får man pumpa med gasen en del för att den skall gå igång...
gnista ? testa nya stift eller nya tänddelar? Går den igång med startgas då den är varm.
Ånglås ? dubbla tätningar vid förgasarfoten..?
Att byta tänddelar nya stift rotor fördelarlock stift osv avhjälpte mig med samma problem
förra sommaren.
Hoppas du får till det..
Hopp blir lite nya tänddelar innan avfärd på Torsdag 
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Svårstartad
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.