1

Enligt rubrik söker jag ett par extraljusfästen av gamla stuket att klämma runt kofångarjärnen på min Speedster.
Köpte ett par vackert cromade men de var för klumpiga.

2

Har du stötfångare likt fram till -67? Isåfall har jag sådana som man byter ut mittre förstärkningsjärn som ligger i stötfångaren, svårt att förklara utan bild, men är du intresserad kan jag fixa det. Blir en smidig och elegant lösning, men dock dyra.

Gubbjävel; dvs originalfantast

3

Har gjort egna stötfångarjärn.
Därför fungerar det endast med klamp metoden.

4

Bild?

5

Jag har ett gammalt fäste. Men det är oxå ganska klumpigt.
Har du nån bild på dina klumpiga fästen, så kan jag jämföra om mitt är smidigare.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

6

Bilder på fästet och järnet som är tejpat.
Har inte mycket spel mellan kaross "kofångare".
Vill helst inte slipa ur fångaren därför söker jag smäckrare modell.

Post's attachments

P9171261.jpg, 151.24 kb, 1072 x 804
P9171261.jpg 151.24 kb, 157 downloads since 2014-09-17 

P9171264.jpg, 100.22 kb, 1072 x 804
P9171264.jpg 100.22 kb, 154 downloads since 2014-09-17 

7

Vad är ditt mått mellan kaross o stötis?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

8

Och hur brett fästjärn?

9

Ca 20mm i överkant, lite mindre underkant då karossen underbettar sig lite.

10

Samma dimension som vanlig bubbla järn.

11

Ingen som har std extraljusfästen som kläms runt kofångarjärnen med en plåtbit att fästa extraljusen i?

12

vart har du köpt det där fästet ?

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

13 Senaste redigerad av Nyna (2014-09-20 15:16:08)

Marantz skrev:

Ingen som har std extraljusfästen som kläms runt kofångarjärnen med en plåtbit att fästa extraljusen i?

Jag har ett fäste, men Forumbilder funkar inte just nu, så jag kan inte lägga upp en bild. Skicka ditt mobilnummer till 073-4461467 så ska jag mmsa över en bild. /Anders

VW 1200 -60
VW 1300 -66

14

Här på Boxerville.
Men har sett dem på någon firma men kommer ej ihåg var.

woffe skrev:

vart har du köpt det där fästet ?

15

Tack för bilden men passar tyvärr inte.
sten

Nyna skrev:
Marantz skrev:

Jag har ett fäste, men Forumbilder funkar inte just nu, så jag kan inte lägga upp en bild. Skicka ditt mobilnummer till 073-4461467 så ska jag mmsa över en bild. /Anders

16

25hpmannen har några stycken.
Såg en gammal bild på några av hpmannens fäste.

Kanske kommer en bild snart,,,,,,,,

17

Jag har många, men jag är inte som en pensionär...sitter hemma o glor på klockan, eller som en 16 åring- är alltid online. Din bil är inte körklar, det är inte högsäsong...o det har gått 2 hela dagar sen jag undrade över måtten. Get a life, man!!!

18 Senaste redigerad av Marantz (2014-09-20 23:43:06)

Suck, alltid samma arroganta svar.  ICQ/ad

Räkna uppifrån 9:e inlägget, där har du svaret: 20mm.  ICQ/ad

Två dagar sen du fick svaret från en 56årig man, inte en pensionär som tittat på klockan och inte en 16årig datanörd som gav dig måttet.  Default/lol

Min bil är INTE körklar, hur så och var har du med det att göra?  Default/lol
Det är INTE högsäsong, återigen vad har du  med det att göra?    Default/lol
Jag plockar på mig delar nu, och?

Get a life i stället för att klaga här på andra här på Forumet åter och åter igen Tomas.

Så Tomas, har du inget att tillföra mitt inlägg, off You go.  Default/lol

Till er andra som alltid är artiga och trevliga ber jag så mycket om ursäkt för mitt uppförande mot Tomas.  ICQ/ad

19

Jag har fått måtten, jag är läskunnig. Men ditt inlägg # 16 verkar syfta på hur jävla lång tid det ska ta att få bilder från mej.

OM bilen varit körklar OCH det varit högsäsong, då hade jag förstått brådskan. Därav min kommentar angånde den passerade tiden.

Ibland kan ju ens eget agerande färga både svar o inlägg som lämnas efteråt ens eget inlägg. Det behöver inte tvunget vara något fel på dessa personers inställning, utan felet kan vara ens eget...även om man har svårt att inse detta. Detta händer mej hela tiden. 

Du är väldigt glad för smiley´s, eller hur?

20

Suck,,,,, 

Alltid dessa missförstånd,,,,,,

Förstår att vi aldrig kommer att förstå varandra, det är något som inte fungerar mellan oss.  Default/lol

Till er andra söker jag fortfarande fästen, även om det inte är högsäsong.  ICQ/ag

Ops sorry, det bidde två smiley ändå.

21

uppis