1

måste bara tipsa om denna

köpte en bilstol på ebay i södra tyskland som bara fanns för upphämtning och säljaren vägrade skicka.
denna firma hämtar lösa saker så säljaren inte behöver engagera sig över huvudtaget.

1500kr från södra tyskland till dalarna.

www.schweden-transporte.de

a rainy day in the bus is better than a good day in the office
63 splitbuss 74 bay/porsche dh

2

Låter ju toppen ! Behöver en fräschare huv till min gamla Bmw och dom enda jag har hittat finns på ebay.de med säljare som knappt skickar inom Tyskland. (fullt förståeligt iofs)
Tack för länken !

3

har du kikat på bildelsbasen ?..finns några huvar där men kanske skiljer på årsmodellerna ?

S

Franke skrev:

Låter ju toppen ! Behöver en fräschare huv till min gamla Bmw och dom enda jag har hittat finns på ebay.de med säljare som knappt skickar inom Tyskland. (fullt förståeligt iofs)
Tack för länken !

4

notch63 skrev:

finns några huvar där men kanske skiljer på årsmodellerna ?

S

Franke skrev:

Tack för länken !

Tror du verkligen att det skiljer på årsmodellerna? Jagmenar, visst att det skiljer på huven på en bubbla, men BMW, nää de är säkert samma....

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

5

larsson skrev:

måste bara tipsa om denna

köpte en bilstol på ebay i södra tyskland som bara fanns för upphämtning och säljaren vägrade skicka.
denna firma hämtar lösa saker så säljaren inte behöver engagera sig över huvudtaget.

1500kr från södra tyskland till dalarna.

www.schweden-transporte.de

En bra sida, och fattar jag saken rätt så fixar dom hämtning i andra länder oxå!

MEN, synd att de inte gick att använda svenska, eller brittiska flaggorna...
ALLT stod ändå på tyska...

Läge för tyskakurs nu då!! ICQ/ab

TACKAR!

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

6

Angående huven så har jag inte lagt någon energi än på att leta efter en sån men jag lär nog kolla på bildelsbasen också, så tack för tipset.
Precis som 50split säger så lär det inte skilja något speciellt mellan årsmodellerna då Bmw i stort sett bygger helt nya modeller istället för att modda karosser.

7

Nja, BMW brukar ju göra facelift efter modellens halva livslängd och i alla fall för vissa modeller innebär det en ny huv.

8

Jo förvisso men om jämför med bubblan så tycker inte jag att det är så stora förändringar från början till slutet av varje karossmodell.
Bilen i fråga är även från 70-talet och det enda jag lagt märke till mellan mina två e3:or (71 och 75) är att luftgallren på huven är kromade på 71:an och svarta på den nyare vagnen.

Hur som helst så lär det ordna sig så nu tycker jag att vi återgår till topic istället.

9

50 split skrev:

En bra sida, och fattar jag saken rätt så fixar dom hämtning i andra länder oxå!

MEN, synd att de inte gick att använda svenska, eller brittiska flaggorna...
ALLT stod ändå på tyska...

Läge för tyskakurs nu då!! ICQ/ab

TACKAR!

Du kan ju använda google translate, brukar ju funka hur bra som helst ICQ/ad

Typ 2 Buss -72 Renovering pågår