Jo.
Ny säsong - dags att laga ny sida på bussen.
Förutom allt det vanliga som ör rostigt på en bay, så funderar jag på skjutdörrens spår i underkant, eller vad jag ska säga. Jag förmodar att detta behöver bytas, då det verkar ha uppstått rostskador i framkant av detta spår. Precis innan dörren ska slå igen, sjunker den ner en halv centimeter eller sp - och slår därav hårt in i låset på stolpen.
Det verkar också rostigt i hela spåret, samt att gummilisten som sitter mellan "spåret" och yttertröskeln hänger lite på sniskan.
Så hur hänger detta ihop egentligen.
Jag har nån slags innertröskel, med "svängd klump" i framänden, för att dörren ska kunna gå in.
Den är kraftig och stabil inköpt på JK.
Sen har jag den lilla yttertröskeln som ska sitta under alltihop från klockerholm.
Har redan konstaterat att den passar dåligt och är tunn som läskpapp. (Fråga nån över 40...:) )
Jag måste väl också ha nån slags "insats" eller nåt till detta?
Själva spåret, där hjulet från dörrfästet löper?
Ska förstås också köpa nya rullar.
Planerar att byta alla domkraftsfästen, såklart, men jag oroar mig för hur jag ska gå till väga med hänsyn till skjutdörren. Man vill ju att det ska bli rakt, att dörren ska gå att stänga smidigt osv. Balkarna under golvet är bra vad jag kan se.
Var börjar jag? Är det nån som har gjort detta som har lite bra tips och saker jag ska tänka på innan jag köttar bort för mycket med kapen?
Per
Gul-röd-grå-vit-brun-blå Baywindow -71
Vinröd T3 DH -87
Blå/blå T3 Caravelle GL -88
Blå T3 EH *såld

ett jädra meckande var det hur som jag återanvände övre delen av styrskenan och mullemeckade en ny botten och mellan /innertröskel.. sen en ny yttertröskel.. )yttertröskeln är dock inte monterad än, då B stolpen kräver en del jobb/konstruktion)

. ja den e lite ...blandad...