Det hela började med att jag för några veckor sedan sålde en moped till en elektriker här hemma i krokarna, och då fick han en rundvisning hemma på gården efter mer skrot att sälja, men han ville inte ha något mer än mopeden.
Efter en vecka så ringer han till mig och sa att han hade lagt märke till mina VW som står här hemma och att han hade sett en blå pickup hemma hos en kund mitt ute i en kohage.
Det var nog en med en sån där pinne i mitten av framrutan o han undrade om jag va intresserad.
Givetvis var jag det, så kontakt togs med markägaren o jag skulle få komma och kolla på den.
Glad i hågen så körde jag dit en dag efter jobbet o skulle titta på vad som förmodligen va en T3:a, eller i alla fall en bay.
Träffade karlen som ägde stället och gick ut runt knuten, och där, i tjurhagen så stod denna skapelse:
Den va faktiskt till salu, dom hade tagit reduceringsväxeln för 25 år sedan till någon vagn dom skulle vända håll på en axel på så dom hade ingen nytta av den längre.
Så ringa o fixa släp och chaufför så var jag och Bomberogranater således och hämtade skapelsen en regnig kväll i september.
Hem och inspektera den, och visst är den rostig, men den va billig, så den ska givetvis lagas upp o ut på vägen någon gång framöver
Kommer försöka o laga upp rosten o bara bättringsmåla där det blir ny plåt för tycker det är ganska skön patina på den.
Bjuder på lite bilder som ni kan gotta er i, kommer nog bli ganska lugnt här i tråden med hus, studier, jobb och en bebis, men ville dela med mig av storyn och bevisa att fynd kan ännu finnas 
Vw T3 Buss -89 Coach