1

Idag körde jag in ghian i garaget och började riva ner motorn inför vinterns motorbyte.
När jag lyfte på locket till ena luftfiltrer så var det helt svart av sot på insidan.även luftfiltrer och venturirören var lite smälta?
Bilen har gått kanon hela sommaren.

Nu är ju frågan när och framförallt varför det har hänt?
Jag har knappt rört förgasarna denna säsongen, det har bara tuffat på.

Man blir ju lite orolig när man upptäcker sånt, många har ju fått stora skador på bilar och motorer av just förgasarbränder....

http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/1253883.jpg

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

2

Ingen som har en teori om varför det börjar brinna?
Baktändning? Men då måste det ju baktända just när jag av nån anledning har för mycket soppa i förgasarhalsen? Det känns ju lite osannolikt.

Jag behöver två nya auxillary venturis till IDF 40. Nån som vet var man kan köpa det? Jag hittar bara till 44or. Det är den nya modellen utan "ringen".

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3

Om den går för snålt så brukar dom skjuta bakåt  eller att tätningsytan säte ventil är dålig (kan vara ventilfjärden som har dålig spänst Blir så om man inte tar bort vipporna på vinten om man har en fräck kam)
Weber prylar så finns det en kille i italien som heter gabriell  (alfa 1750 på ebye) som har prylar
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

4

Här har du sidan

http://stores.ebay.com/alfa1750scarburetorspartsstore/

5

Jag letade på hans ebaysida igår utan att hitta vad jag behöver 
Jag drar iväg ett mail till honom och frågar

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"