1

Har en platta som jag funderar på att skicka iväg på blästring för att sedan rostlaga..men min fråga är nu att eftersom att 2 nya golvhalvor kostar ca 1700 o blästring ca 3000, är det inte bättre att byta båda istället?

Golvet som är nu är inte helt slut men en del plåt ute på sidorna som behöver bytas..tacksam för tips på fabrikat och sådär om det nu är byte som är smidigast, svetsen måste ju ändå fram så kanske smidigast att byta hela skiten när man ändå har karossen av? ICQ/ad

2

Det ultimata vore väl att blästra hela plattan och sedan se vad du behöver byta. Då får du rent hela plattan på köpet. Om ekonomin sätter stopp, skulle jag satsa på nya golvhalvor och handjaga rent resterande delar av plattan.

IGP kan du handla om du vill ha medelkvalitet. Men du får vad du betalar för. Billiga golvhalvor innebär tunnare plåt och sämre passform, dvs svårare att få karossen att passa. Det finns dyra rackare men jag kan inte uttala mig om de är så motiverat mycket bättre, då jag aldrig monterat någon dyr golvhalva.

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

3

PeCe skrev:

Det ultimata vore väl att blästra hela plattan och sedan se vad du behöver byta. Då får du rent hela plattan på köpet. Om ekonomin sätter stopp, skulle jag satsa på nya golvhalvor och handjaga rent resterande delar av plattan.

IGP kan du handla om du vill ha medelkvalitet. Men du får vad du betalar för. Billiga golvhalvor innebär tunnare plåt och sämre passform, dvs svårare att få karossen att passa. Det finns dyra rackare men jag kan inte uttala mig om de är så motiverat mycket bättre, då jag aldrig monterat någon dyr golvhalva.

Tackar, kanske bättre att blästra då när den ändå inte är så dålig!