Hej! Har fått nys om en baybuss som står och skräpar. Den fungerade när den ställdes av vid millennieskiftet, sedan dess har den bara stått. Ägaren verkar vilja sälja, men jag har inte fått något pris än. Jag skulle mer än gärna vilja ta hand om och renovera bussen, men jag är inte säker på om det finns möjlighet till det (läs garageplats och tid). I vilket fall som helst tänker jag åka och kolla närmare på den, och blir det inget köp för mig tänker jag att det säkert finns någon här som är intresserad. 
Nu till saken; vad ska jag kolla extra noga på när jag åker upp? Rost finns det, det vet jag, men vad är viktigast att kolla på? Några speciella ställen där det brukar kunna dölja sig extra väl? Jag kommer kolla ifall motorn fortfarande går runt.
Vad den kan vara värd är väl svårt att fråga, då jag inte vet till 100% hur skicket är eller ens vilken årsmodell det är. Är det någon som vet med sig skillnaderna mellan årsmodeller på Baybussarna? Har själv dålig koll på just de. Det enda jag vet med säkerhet är att den är en av de tidigare årsmodellerna, med blinkersena i de nedre hörnen. I verkligheten har jag bara sett bussen rakt framifrån, på håll.
Ber om ursäkt för det lite luddiga inlägget, men uppskattar alla tips jag kan få!