1

På grund av hjärnsläpp kommer jag att höja effekten i min Bay buss från 50hk till ca 250hk  ICQ/ae

Min tanke är att använda Porsche 993 4kolvsok och ventilerade 310mm skivor fram, tror att det ska vara möjligt att använda Porsche 911 nav fram och adapterplattor för oken.

Bak är det ju inte lika enkelt men det hade varit bra om 993 bak bromsar gick att använda även här, någon som kör med Porsche bromsar runt om på en Bay ?

Eftersom jag precis har köpt helt nya orginal ok/skivor/hjullager osv så kommer jag att köra med detta och original 1600dp kommande sommar (besiktnings utförande) och bygga om till Porsche bromsar näst kommande vinter men ju längre tid jag har på mig att samla ihop rätt material desto billigare blir det för mig

alla tips och bilder på ombyggnad till Porsche bromsar är välkomna  ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

2

jag ska bygga om oxå, men hittade en billigare variant:
http://www.red9design.com/wheeladaptors.htm

3

Hej
Jag har Porsche bromsar runt om på min late Bay. Bak gjorde jag som så, att jag tog hela torsion röret från en skrotad 911:a, kapa upp bussens torsionsrör och 911:ans passa rakt i, svetsa ihop allt och jag hade hela 911:ans bakvagn med skivor och allt... ett par specerplattor o bredare fälgar hjälpte till att få rätt bredd, 15 mm (tror jag) kortare axelavstånd kan jag överleva. 915 låda och drivaxlar osv...

Filip F. V.Wång, Högestad, Ystad
Porsche buss 1973, Pickup Westfalia 1974, Pickup 1979, Formel Vee VeBo MK1 1966.
VW-Porsche 914/6 GT 1971, (VW-Porsche 914/6 GT 1970), VW-Porsche 914/4 1972.